Affärshuset Tegnér Storgatan 36, Växjö

Synsam Växjö Tegnér

Välkommen till Synsam Växjö Tegnér!

I vår välsorterade butik på Storgatan 36 i Växjö kan du få hjälp med allt från olika sorters synundersökningar till bågar, glasögon, eller linser. Våra legitimerade optiker hjälper både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som haft glasögon ett tag och exempelvis vill byta dina bågar.

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Växjö Tegnér hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina förutsättningar. Alla är välkomna, både unga och gamla!

Hitta dina nya glasögon hos oss

Våra rådgivare på Synsam Växjö Tegnér kan hjälpa dig hitta rätt glasögon och välja bland bågar från många olika märken. Tillbehör, solglasögon, samt linsvätska hittar du också i vår butik. På Synsam erbjuder vi även abonnemanget Synsam Lifestyle, som gör att du kan hyra dina glasögon hos oss.

Du kan känna dig trygg hos oss

Mycket kan hända under ett år och därför erbjuder vi dig stöd även efter att du gått hem med dina nya glasögon. Om dina glasögon skadas inom de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem utan någon extra kostnad. Skulle du uppleva att din syn försämrats under det första året är du dessutom välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri synundersökning.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Växjö Tegnér på Storgatan 36 redan idag!

Informationen uppdaterades 11:31 - 29 sep, 2022

Söndag:12:00 - 16:00