Folktandvården Adelsö
dental care

Folktandvården Adelsö

, Västerås

Västmanlands Sjukhus Västerås, Ingång 27, plan 3, Västerås, 72129

Folktandvården finns inom alla kommuner i Västmanland och erbjuder tandvård till barn, ungdomar och vuxna. Ditt behov är utgångspunkten för den tandvård vi erbjuder. Det innebär att du ska ha möjlighet till regelbunden undersökning och behandling av dina tänder. Folktandvården erbjuder även Frisktandvård - fräscha tänder till fast pris! Folktandvården har öppet året om.

Informationen uppdaterades 07:24 - 13 okt, 2023

Tandrengöring - för dig över 23 år
Brush-up - för dig över 18 år
Tandblekning - för dig över 18 år
Smile Strängnäs
Strängnäs

29 feb, 2024

Där med 8-åring, skulle kontrollera bettet och få info om ifall ett hål i en mjölktand skulle lagas. Tandläkaren presenterade sig inte under besöket, pratade inget med dottern innan hon började undersökningen. Missade bedömningen om hålet och jag fick ta upp det. Först sa hon att det inte behövde lagas, ändrade sig sedan och när jag sa att jag tyckte beskedet var otydligt sa hon att jag varit otrevlig från början 😂

16 aug, 2021

Har en autistisk son och bemötandet från all personal på Adelsö är fantastiskt. Han känner sig lugn och trygg vid sina besök tack vare en lugn och trygg personal som verkligen gör sitt yttersta för att besöket ska vara så bra som möjligt. Från små ändringar i ”leksakslådan” till större genomgångar av behandling. Bästa mottagningen i staden!

25 maj, 2021

Var i akut behov av tandläkare, ringde för att ställa mig på kö, och fick veta att det var minst 2 års kö innan kallelse, och det kunde dröja upp till 4 år innan tid kunde bokas för undersökning, p.g.a. att "alla barn" går för oss äldre. De frågade om jag "verkligen ville ställa mig på kö". De ängar sig åt åldersdiskriminering, medan administrativ personal upplyser om att folktandvården inte får neka hjälp, men det gör de även när det är superakut. Skäms!

Lunch 12.00 - 12.30

Lunch 12.00-12.30