Förlossningsavdelning

Förlossningsavdelning

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, , ingång 33, plan 1, Västerås, 72189

Viktig info! Byggnation pågår. Det pågår markarbeten i området inför bygget av det nya akutsjukhuset. Följ skyltningen från Cedergatan för att komma till förlossningsavdelningen (ing 33) via Aina Wifalks gata. Det finns ett begränsat antal p-platser utanför ing 33. P-tillstånd hämtas inne på förlossningsavdelningen. Information om pågående och planerade arbeten på sjukhusområdet i Västerås finns på webben: www.regionvastmanland.se/arbeten

Vid Västmanlands Sjukhus Västerås finns Västmanlands enda förlossningsavdelning. Här föds ca 2 500 barn per år. Vi arbetar i parvård - en barnmorska och en undersköterska ansvarar för förlossning. På avdelningen arbetar läkare med specialistutbildning inom förlossning och kvinnosjukvård (obstetrik och gynekologi). Vi har också tillgång till barnläkare och narkosläkare dygnet runt. Barnmorskestuderande finns på avdelningen. Vi har hög kompetens och arbetar med stor säkerhet. Vi planerar vården i samråd med dig och försöker tillmötesgå dina önskemål. På förlossningsavdelningen finns tio enkelsalar, badrum, dagrum, operationssal och två eftervårdsrum. Du är välkommen att ringa till oss när du vill ha råd!

Informationen uppdaterades 11:31 - 18 mar, 2024

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59