BB återbesök och amningsmottagning

BB återbesök och amningsmottagning

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, , ingång 31, våningsplan 6, Västerås, 72189

Viktig info! Byggnation pågår. Det pågår markarbeten i området inför bygget av det nya akutsjukhuset Information om pågående och planerade arbeten på sjukhusområdet i Västerås finns på webben: www.regionvastmanland.se/arbeten Det finns skyltning och hänvisningar på området i de fall då vägar är avstängda eller leds om.

BB Återbesök och amningsmottagning är öppet för dig som skrivits ut från BB efter förlossningen, och då barnet behöver följas upp med läkarundersökning och provtagning. Vi erbjuder stöd och hjälp med amningen under den första tiden och under hela den resterande amningsperioden. Besöket är kostnadsfritt när det gäller barnet samt för amning och amningsproblem. För dig som har amningsrelaterade bröstproblem kan det vara värdefullt att både titta på dina besvär och på amningen, detta kan du få hjälp med hos oss. Besöket är gratis de första 40 dagarna efter förlossningen. Därefter kostar det 340 kronor. Hos oss arbetar barnmorskor med speciell utbildning i amning och bröstmjölk och med lång erfarenhet av amnings- och bröstproblem. För närvarande då smittan är hög i samhället får endast en anhörig följa med barnet till återbesöksmottagningen.
Pappa/partner är välkommen till BB återbesök- och amningsmottagning.

Informationen uppdaterades 09:28 - 25 jan, 2024

20 aug, 2021