Avdelning 64, Barn- och Ungdomskliniken

Avdelning 64, Barn- och Ungdomskliniken

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, Ingång 31, våningsplan 4, Västerås, 72189

Viktig info! Mark- och sprängningsarbeten i området pågår. Se mer information på webben: www.regionvastmanland.se/arbeten Följ skyltning och hänvisningar på området, en del vägar är avstängda eller leds om.

Vi vårdar alla barn i Västmanland mellan 0-18 år som har behov av sjukhusvård. Miljön på avdelning är anpassad för både stora och små barn. Vi arbetar med personcentrerad vård och vårt mål är att sätta barnets och familjens behov i centrum. Ansvariga kliniker kan vara medicin, kirurgi, ortopedi, öron-/näsa/hals och kvinnokliniken. Hos oss arbetar sjuksköterskor, barnspecialistsjuksköterskor, undersköterskor, läkare och paramedicinsk personal. När ditt barn är inlagt på sjukhuset så ska alltid en vårdnadshavare närvara oavsett ålder. Av praktiska skäl är det endast en förälder som kan sova kvar hos barnet.
Till barnen erbjuder vi alla måltider under dygnet. Vi har de vanligaste ersättningar till de små barnen. Till förälder erbjuds frukost och kvällsfika. Lunch och middag finns att köpa på avdelningen med swich eller i cafeterian vid huvudentrén. Det finns även möjlighet att ta med egen mat. På avdelningen finns tillgång till kyl, frys och micro.

Informationen uppdaterades 13:38 - 2 jan, 2024

14 jan, 2019

Mycket empatisk personal. Väl omhändertagen.

Här kan du se omdömen som Avdelning 64, Barn- och Ungdomskliniken har fått i Nationella Patientenkäten.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Kirurgi, barn och ungdom, Medicin, barn och ungdom, Öron-, näs- och halssjukvård, Ortopedi