Servicehälsan Familjeläkarmottagning

Servicehälsan Familjeläkarmottagning

, Västerås

Legeringsgatan 2, Västerås, 72130

Hos oss finner du en samlad kompetens bestående av distriktsläkare, distriktssköterska, astma/KOL-sköterska, diabetessköterska, arbetsterapeut samt beteendevetare så att vi kan erbjuda dig ett professionellt omhändertagande och gott bemötande. För övrigt finner du även barnhälsovård, mödravård och ungdomsmottagning.

Informationen uppdaterades 07:20 - 13 okt, 2023

Funmed
Introduktionssamtal hos Funmed
Funmed
Introduktionssamtal hos Funmed

20 jan, 2024

Sjuksköterskorna på BVC är kompetenta och empatiska, något som är ett måste när man hanterar barn. Flytande svenska språk vilket underlättar kommunikation. Vårdcentralen är dock under all kritik. Läkaren i fråga från Latinamerika kunde inte svenska och bad inte om att vi skulle prata engelska. Det är rent av farligt! Vi kunde inte förklara på svenska för läkaren vad det var för fel på vårt barn, hon förstod helt enkelt inte. Fast än allt stod i hans journal insisterade hon på att vi skulle berätta. Det slutade med att vi fick prata med ett ord i taget ”här”, ”ont” osv.

15 maj, 2023

mycket trevlig personal som jag har träffat under alla år jag har gått där

15 feb, 2023

En lekstuga: försökt byta läkare inom servicehälsan över sex månader utan att få svar. De är duktiga på att skicka faktura som man har ingen aning om varför? Mycket fokus på pengar, ägaren har ingen hjärta i kroppen mot pat. & personal. Det kommer duktig personal men de slutar efter ett tag. Dålig bemötande av många personal som inte ens vill presentera sig när man har telefonsamtal med de. Jag tror allt handlar om dålig ledning. Lista aldrig dig aldrig här, lista om dig!!!

25 maj, 2021

SH har bara varit ett hinder i min sjukdomsutredning. Svåra att få tag i, lyckas man boka uppringningstid till ssk ringer de en timme försent utan ursäkt och säger att de inte har några läkartider alls, varken besöks- eller telefontid. Haft 3 olika läkare inom loppet av ett par månader, beroende på vem som haft en minut över att ringa upp. Under ett par veckor förväntas man vara tillgänglig mellan 07 och 18. Är du på toaletten och missar samtalet så har ”tåget gått” och inga fler kontaktförsök görs. Dessutom ofta språkförbistringar med fullständigt felaktiga uppgifter i journalen som följd.

26 mar, 2021

Når aldrig dem