Samrehab rehabblocket Västervik

Samrehab rehabblocket Västervik

, Västervik

Karstorpsvägen 13, Västervik, 59381

Hos oss arbetar arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster. Du kommer till oss för rehabilitering. Vi tar emot dig som har psykisk ohälsa, till exempel stress, ångest, depression. Vi kan också ta emot dig med neurologisk sjukdom, såsom stroke, MS, Parkinson eller när du drabbats av hjärnskada. Arbetsterapeuten hjälper dig som har svårt att klara av dina vardagliga aktiviteter. När du träffar en arbetsterapeut får du hjälp med att reda ut vilken aktivitetsförmåga du har och vad du behöver för att kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Arbetsterapeuten kan också hjälpa till med att göra en utredning av förmågan att köra bil om du drabbats av en stroke eller förvärvad hjärnskada. Utredningen görs då efter remiss från läkare.
Fysioterapeuten/sjukgymnasten hjälper dig som har en funktionsstörning som begränsar eller hotar din rörelseförmåga. När du träffar en fysioterapeut/sjukgymnast så kan du få hjälp med att bedöma och träna din muskelstyrka, rörlighet, balans, kondition och koordination. Om du har en neurologisk funktionsnedsättning kan vi erbjuda dig att delta i en intensiv träningsperiod som pågår under två veckor och har fokus på att öka din rörelseförmåga och utveckla din vardagsfärdighet.

Informationen uppdaterades 06:30 - 11 mar, 2024

Sjukgymnastik/Fysioterapi, Arbetsterapi