Skövde barnmorskemottagning, Skövde

Skövde barnmorskemottagning

, Skövde

Badhusgatan 29, 541 31, Skövde, 54131 Skövde

Skövde Barnmorskemottagning är stängd fredag 12 april på grund av utbildning för personal. 21 mars har vi endast öppet 13:30-17:00, på förmiddagen är mottagningen stängd helt. Nu träffar vi dig gärna digitalt. Om du behöver hjälp med preventivmedel eller är gravid och ska boka ett första graviditetsbesök gör du det under våra E-tjänster: Boka videobesök i Vård och hälsa, välj därefter Barnmorskemottagning online Skaraborg.

Vi är en av Västra Götalandsregionens barnmorskemottagningar och erbjuder kostnadsfri mödrahälsovård, stöd under och efter graviditet, preventivmedelsrådgivning, provtagning för sexuellt överförbara infektioner samt gynekologisk cellprovtagning efter kallelse från Regionalt cancercentrum. Vi som arbetar på mottagningen är barnmorskor men vi har även läkare, undersköterskor, mödrabarnhälsovårdspsykologer och dietister knutna till mottagningen. Vi arbetar enligt regionalt och nationellt framtagna riktlinjer. Vår verksamhet är HBTQ-diplomerad och vi arbetar utifrån ett normmedvetet bemötande. Vi arbetar strukturerat efter ett kvalitets- och ledningssystem och är certifierade enligt ISO 9001.

Informationen uppdaterades 12:37 - 18 mar, 2024

25 jan, 2022

Väldigt trevlig personal och fräscha lokaler. Det som drar ner betyget för mig är att ultraljud inte kan göras på plats. Förstår inte varför man inte skulle kunna ha det där? Hade mycket hellre gjort det där hos trevlig och trygg personal istället för på SSK där jag alltid upplever mig bli illa bemött. Bra vård men finns lite kvar att önska för toppbetyg 😊

6 okt, 2021

Fick ingen hjälp alls. De skrev ut ett recept på p-piller som inte längre tillverkas och alternativet jag erbjöds på apoteket var dyrt. Jag ringde upp och förklarade, och blev bemött av en fruktansvärt otrevlig kvinna som vägrade skriva nytt recept och sa att jag får ta det med apoteket, och att det visst finns annat de kan byta till. Kan de inte bara skriva ett recept på något som faktiskt finns? Nej nej, bättre att vara fruktansvärt otrevlig utan anledning. Trött på att höra att alla inom vården är hjältar osv, inte alls, de går till jobbet precis som alla andra och gör ofta minsta möjliga.

7 jul, 2020

Bästa mödravården! Blir alltid lika väl bemött, så glad och trevlig personal och man går alltid därifrån klokare.

6 sep, 2016

24 dec, 2015