Röntgenmottagning Sundsvall

Röntgenmottagning Sundsvall

, Sundsvall

Sundsvalls sjukhus, Lasarettsvägen 21, Entréplan, 85186

Mottagningen är en del av länsverksamheten Röntgen.Vi strävar efter att utnyttja all vår utrustning optimalt, för att kunna erbjuda en bra tillgänglighet för länets invånare. Därför kan du som patient bli hänvisad till en annan röntgenmottagning i länet än den som är närmast. För att få en röntgenremiss ta kontakt med en läkare för medicinsk bedömning. Om undersökningen inte är akut finns svaret hos din remitterande läkare inom en vecka. På akuta undersökningar skrivs svaret omgående eller inom någon timme.
För att utöka tillgängligheten har vi Drop-in för skelettundersökningar. Drop-in för skelettundersökningar gäller endast för patienter som remitteras hit av ortopedmottagningen. Vissa dagar och tider kan väntetiden bli lång. Du har då möjlighet att få en bokad tid eller återkomma en annan dag. Akuta och tidsbeställda patienter har företräde. Har du funktionshinder eller särskilda behov, beställ tid för röntgen så att vi kan avsätta tid att hjälpa dig. Vårt mål är att väntetiden ska bli så kort som möjligt.Som patient vill vi att du ska känna dig trygg och omhändertagen.

Informationen uppdaterades 15:17 - 20 mar, 2024

Sjukhus (BT), Radiologi, barn och ungdom, Radiologi, Ultraljudsverksamhet, Datortomografiverksamhet, MR-verksamhet, Neuroradiologi, Nuklearmedicin