Ljusmottagningen Vimmerby

Om Ljusmottagningen Vimmerby

Du som har en hudsjukdom, som exempelvis psoriasis, eksem eller klåda kan få medicinsk ljusbehandling. Ljusbehandlingen kan verka lindrande eller läkande beroende på vilka hudbesvär du har.

Vi erbjuder UVB-behandling, vilket är ett kortvågigt ljus som har en läkande effekt på psoriasis och kan lindra klåda.

För ett bra resultat bör du genomföra ljusbehandlingen 2-3 gånger per vecka under 2-3 månader tid. Behandlingen ges under uppsikt av sjuksköterska och läkare.

0492 - 175 51 Växelnummer
Drottninggatan 22, Vimmerby - visa på karta