Ungdomsmottagningen Vimmerby

Om Ungdomsmottagningen Vimmerby

Till oss kommer du som är tjej mellan 13-23 år och du som är kille mellan 13-25 år. Hit vänder du dig om du har frågor om sex och samlevnad, din kroppsutveckling eller om du vill samtala om relationer eller din psykiska hälsa. Till oss kommer du också om du behöver råd kring din sexuella hälsa, behöver preventivmedel, vill köpa kondomer, behöver ett akut p-piller, vill göra ett graviditetstest eller testa dig för HIV eller klamydia.

Vid behov av akut p-piller på kvällar och helger kan du kontakta Förlossningen Västervik. Vid akut gynekologisk sjukdom, ta kontakt med Gynmottagningen Västervik.

Kungsgatan 9A, Vimmerby - visa på karta