Kardiologiska kliniken ViN, Norrköping

Kardiologiska kliniken ViN

, Norrköping

Vrinnevisjukhuset, Norrköping, 60182 Norrköping

Kardiologkliniken på Vrinnevisjukhuset består av hjärtavdelningen och hjärtmottagningen. Här utreder vi, behandlar och följer upp hjärtsjukdomar där de största grupperna är ischemisk hjärtsjukdom, kärlkramp, hjärtinfarkt, hjärtsvikt, rytmrubbningar och klaffel.

Informationen uppdaterades 09:15 - 28 sep, 2023

1 apr, 2024

Fantastisk personal! Träffade ca 15 personer under mina 7-dygn. Blev väl omhändertagen. Nya fräscha lokaler, fick ett superfint eget rum med stor tv, fåtölj, en extrasäng i ett sängskåp till sambon. Kunde inte bli bättre omhändertagen! De här tjejerna och killarna är underbara!

21 maj, 2021

Otroligt dåligt bemötande och "vård" från mottagningen. Tog prover som såg riktigt illa ut men läkaren hade inte tid att titta på de förrän 3.5 veckor senare och då hade jag redan sökt och fått hjälp av vårdcentralen. Sökte hjälp från mottagningen för flera månader sen men har fortfarande inte fått kommit dit utan har en "planerad uppföljningstid" som tydligen aldrig blir annat än planerad. Otrevliga sköterskor och inkompetenta läkare som är fullständigt ointresserade av att lyssna på patienten.

20 maj, 2021

Otroligt bra bemötande av mycket, mycket duktiga och förstående läkare, sjuksköterskor samt övrig personal. När jag först blev inlagd på grund av plötslig hjärtsvikt låg mina värden så lågt att jag borde vara död, faktum är att en läkare faktiskt sa det, dock med skämtsam ton. Min hjärtkapacitet låg mellan 6 - 8 % kapacitet och för en frisk man i min ålder (då 50 år) ligger den mellan 55 - 60 %. Dock tog det endast någon månad, tack vare de mycket duktiga vårdpersonal, till jag hade en hjärtkapacitet på 70 % vilket var bättre en än fullt frisk man i min ålder. Evigt tacksam.

5 nov, 2020

Varit med min mor på mottagningen många gånger, blivit alltid trevligt bemött av all personal. Hjälpsamma och bra.

Sjukhus (BT), Kardiologi