Unicare Vårdcentral Vetlanda

Om Unicare Vårdcentral Vetlanda

Unicare sätter patienten i centrum. Hos oss träffar du läkare, sjuksköterskor med specialistkompetens inom diabetes, astma /KOL, diplomerad tobaksavvänjare, kostrådgivning samt fysioterapeuter, arbetsterapeut och KBT -terapeut / Socionom. Vi tar emot barn och vuxna som är sjuka och behöver råd eller vård. Du kan ringa dygnet runt. När vårdcentralen är stängd kopplas du automatiskt till närakuten. Vi arbetar förebyggande och erbjuder hälso-och livsstilsrådgivning, tränar gratis på vårt gym. Du kan även få hjälp med remisser till specialistvård, rehabilitering och uppföljning.

Vår distriktssköterska har telefontid dagligen, må-fre mellan kl 8-9 på telefonnummer 010-243 26 31.

Vår KBT -terapeut har telefontid mån mellan kl 8.30-9.30 på telefonnummer 010-243 26 29.

För alla listade patienter:
Gratis träning på vårt gym!

Lista dig hos Unicare Vårdcentral Vetlanda

Vitalagatan 9, Vetlanda - visa på karta