Västmannagatan 52 C, Stockholm

Ocavis Ögonklinik

Välkommen till Ocavis Ögonklinik!

Du hittar vår moderna mottagning på Västmannagatan 52 C i Stockholm, bara ett par minuters promenad från Odenplan. Här får du hjälp av skickliga och erfarna ögonläkare som arbetar med den senaste tekniken och möter dig med ett leende.

Vi använder journalsystemet Take Care.

Det här kan vi hjälpa dig med

Till Ocavis kan du vända dig med alla typer av ögonbesvär, till exempel:

• Grön starr
  • Grå starr
  • Torra ögon
  • Ögoninflammationer
  • Besvär med tårkanalerna
  • Olika typer av synnedsättningar
  • Förändringar i gula fläcken

Regelbundna kontroller och ögonbottenfotografering

Synen är något av det viktigaste vi har och därför är det också viktigt att kontrollera den regelbundet. Hos oss kan du få hjälp med regelbundna synundersökningar, ögonbottenfotografering med den senaste tekniken och mätning av ögats tryck.

Hög tillgänglighet

Vår mottagning ligger på gatuplan, så det är enkelt att ta sig in, du behöver inte stå och vänta på någon hiss! Vi erbjuder också generösa öppettider med drop-in och möjlighet att få hjälp med en gång eller senare samma dag.

Varmt välkommen till oss på Ocavis Ögonklinik!

Informationen uppdaterades 14:10 - 18 mar, 2024

29 feb, 2024

Fantastisk personal och proffessionella. Mycket fint bemötande och information. RLE Linsbyte och hellt glasögonfri därefter

24 jun, 2023

Haft problem med torra ögon och besökte kliniken. Till att börja med fick jag inte direkt gehör för problemen jag beskrev. Fick ingen ”diagnos” eller vidare hjälp utöver utskrivna ögondroppar. Blev snarare sämre efter användning av dessa och har därefter sökt mig vidare till andra vårdgivare där jag fått veta orsaken till mina problem och en behandlingsplan. Kanske har kunskap inom andra områden än just torra ögon, men om du har problem med torra ögon så är detta inte vårdgivaren för dig.

19 jun, 2023

Jag hade två besök hos två specialister på denna klinik, där jag fick två helt skilda diagnos! Informationen de gav mig var otillräcklig och de hänvisar mig till Google vilket lämnade mig stor oro. Jag upplevde att läkarna var super stressade och ville hålla besöket så kort så möjligt.

2 jun, 2023

Personalen var helt ointresserade av att höra på mina besvär, de verkade bara vilja få tiden överstökad, inte nöjd.

17 maj, 2023

Stort tack till Manuela, Abdi, Hanna som var så snälla och proffsiga med mig när jag var så rädd för ögonundersökningen. Jättefint bemötande med riktiga människor och en proffsig vård. TACK!

Lunchstängt kl 12-13

Lunchstängt kl 12-13