Mind & Emotion

Surbrunnsgatan 12, Stockholm

Mind & Emotion

Förena mänskliga behov och affärsnytta

Att förebygga ohälsa bland medarbetare och chefer, eller att hjälpa sjukskrivna kollegor att komma tillbaka till arbetet, ger positiva effekter för både individen och företaget. Mind & Emotion hjälper ditt företag att skapa friska medarbetare och har tillgång till allt från läkare och fysioterapeuter till chefscoacher. Vi är din helhetsleverantör för att skapa välmående medarbetare och företag.

Försäkringskassan bidrar med upp till 50 % av kostnaden

Senan 1 juli 2018 har du möjlighet att få bidrag från Försäkringskassan för det arbete som är förebyggande eller åtgärdande, från leverantörer som Försäkringskassan har godkänt. Mind & Emotion är godkänd utövare och merparten av våra tjänster berättigar till bidraget som max kan uppgå till 10 000 kronor per medarbetare och 200 000 per företag och kalenderår.

Så här fungerar det

När du kontaktar oss på Mind & Emotion gör vi först en övergripande analys för att få förståelse för hur företaget ser ut och vad ni har för problem och önskningar. Utifrån analysen kan vi sedan hjälpa er att hitta rätt lösning.

Vi erbjuder olika paketlösningar för företag inom områdena förebygg/hantera, utveckla/förädla och konkurrera med hälsa. I vårt grundpaket får du en kundansvarig coach, som är din rådgivare och support i att hantera frågor kring medarbetare och hälsa. Du får också tillgång till events där vi delar med oss av kunskap från ledande företrädare. Du har sedan möjlighet att köpa till ytterligare tjänster och paket.

Om du är osäker på vad ni har behov av kan vi hjälpa till att guida er rätt!

Det här kan vi hjälpa er med

Vi vill se till att dina medarbetare mår så bra som möjligt och minimera sjukskrivningar. Vi kan till exempel hjälpa er med problem kring:

• Stress
  • Utbrändhet
  • Ledarskap
  • Sjukskrivningar

Vi verkar även för ungas psykiska hälsa

Vi på Mind & Emotion värnar om ungas psykiska hälsa och vi avsätter delar av våra intäkter för att stötta det arbetet. Om ditt företag vill vara med och hjälpa till kan ni välja att bli sponsorer. Ta chansen att inte bara hjälpa ert företag utan också andra som behöver det!

Välkommen till oss på Mind & Emotion!

Informationen uppdaterades 14:28 - 8 feb, 2023