Tomtebogatan 51, Stockholm - Visa på karta

• Tisdag - Fredag 09:00 - 17:00

Logo Marie Bodin Medicinsk Fotvård

Vasastan, Stockholm

Välkommen till Marie Bodin Medicinsk Fotvård!

I en trivsam lokal i Birkastan, Stockholm, behandlar jag dina fötter och ger dem omvårdnad med hjälp av den senaste tekniken. Jag tar bort ditt onda och du får råd om hur du ska sköta dina fötter på bästa sätt.

Jag är medlem i Sveriges Fotterapeuter och har behandlingsskadeförsäkring.

Hos mig får du medicinsk fotvård

Medicinsk fotvård behandlar, förebygger och lindrar problem och sjukdomar i dina fötter. Hos mig kan du bland annat få hjälp med:

• Vårtor
  • Liktornar
  • Hälsprickor
  • Nageltrång
  • Nagelkorrigering
  • Förhårdnader
  • Fot- och nagelsvamp

Hos mig kan du få medicinsk fotvård som friskvård

Behandlingen innebär att du får tips och råd om vad dina fötter behöver för att orka bära upp hela kroppen en hel dag. Denna behandling är främst i förebyggande syfte och rekommenderas inom friskvård.

Hos mig kan du använda ePassi - Min Friskvård.

Kontakta mig om du har några frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 18 december 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård

Medicinsk fotvård hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård i Stockholm

580 kr 45 min

Vill du ha en medicinsk behandling för dina fötter? Hos mig på Marie Bodin Medicinsk Fotvård kan du få en helhetsbehandling av dina fötte...

Vill du ha en medicinsk behandling för dina fötter?

Hos mig på Marie Bodin Medicinsk Fotvård kan du få en helhetsbehandling av dina fötter. Besöket inleds med ett varmt och skönt fotbad, därefter görs en noggrann undersökning av fötterna. Därefter rensas, klipps och slipas dina naglar. Om du har liktorn, förhårdnader, hälsprickor, vårtor eller nageltrång så behandlas det. Behandlingen avslutas med en avslappnande fotmassage. Jag ger dig också tips på egenvård utifrån din fotstatus.

Välkommen att boka en tid för medicinsk fotvård!

580 kr

45 min

Liktorn hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård i Stockholm

350 kr 30 min

Vad är en liktorn? Liktornar sitter vanligtvis under foten eller mellan/på tårna och är antingen gråvita eller gulbruna. Du känner oftast...

Vad är en liktorn?

Liktornar sitter vanligtvis under foten eller mellan/på tårna och är antingen gråvita eller gulbruna. Du känner oftast en smärta när liktornen utsätts för tryck.

En liktorn bildas oftast av att du under en lång tid haft skor som trycker eller klämmer på en viss punkt av foten. Om trycket fortsätter pressas förhårdnaden inåt som en tagg och bildar en liktorn.

Liktorn kan vara jobbigt att ha, så boka gärna en tid hos mig på Marie Bodin Medicinsk Fotvård för att få hjälp!

350 kr

Nagelklippning hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård i Stockholm

350 kr 30 min

Vill du få hjälp med nagelklippning eller bara ha en liten stund med ompyssling för dina fötter? Hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård erbjud...

Hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård erbjuder jag nagelklippning för dig som önskar. Behandlingen inleds med ett skönt fotbad, därefter klipps dina naglar och behandlingen avslutas med en insmörjning av fötterna.

Välkommen att boka en tid!

350 kr

Nagelkorrigering hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård i Stockholm

400 kr 30 min

Har du felväxta naglar eller får du ofta nageltrång? Hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård kan jag korrigera nageln så att den växer rakt ige...

Har du felväxta naglar eller får du ofta nageltrång?

Hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård kan jag korrigera nageln så att den växer rakt igen och du slipper ha ont. Jag använder Podofix som är en liten plastbit med ståltråd som limmas fast på nagel och hjälper den att växa rätt.

Välkommen att boka en tid för att få hjälp!

400 kr

Nageltrång hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård i Stockholm

300 kr 30 min

Har du nageltrång? Hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård kan jag åtgärda ditt nageltrång så att obehaget försvinner. I samband med behandling...

Har du nageltrång?

Hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård kan jag åtgärda ditt nageltrång så att obehaget försvinner. I samband med behandling får du också information och tips om förebyggande åtgärder.

Därför uppstår nageltrång

Trånga skor och felaktigt klippta naglar är några faktorer som kan orsaka nageltrång. Det är ett vanligt förekommande problem och ger ömhet i nagelfalsen på sidan av nageln. I vissa fall kan en inflammation uppstå, något som gör väldigt ont. Inflammationsområdet blir då rött, varmt och svullet.

Behandling av nageltrång

Genom att avlägsna den bit av nageln som orsakar nageltrånget upphör problemet. En del har större benägenhet till att drabbas av nageltrång, därför kan regelbundna besök behövas för att besväret inte ska återkomma.

Välkommen att boka en tid för att bli av med ditt nageltrång!

300 kr

Silikonavlastning hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård i Stockholm

400 kr 30 min

Hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård erbjuder jag specialgjorda avlastningar i silikon för felställda tår såsom hallux valgus eller hammartår. ...

Välkommen att boka en tid hos mig!

400 kr

Vårtbehandling hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård i Stockholm

300 kr 15 min (1-3 vårtor)

Besväras du av vårtor? Vårtor kommer från ett virus och är ofarliga men smittsamma. Om du har fått en vårta går den ofta bort av sig själ...

Besväras du av vårtor?

Vårtor kommer från ett virus och är ofarliga men smittsamma. Om du har fått en vårta går den ofta bort av sig själv, detta kan dock ta flera år. En del personer upplever besvär i samband med vårtor och väljer därför att behandla dem hos mig på Marie Bodin Medicinsk Fotvård.

Vilken behandlingsmetod jag använder anpassas efter vårtans storlek och placering. Jag behandlar med Vårtfri eller Acetocausin.

Välkommen att boka en tid för vårtbehandling!

300 kr

15 min (1-3 vårtor)

Fotvård som friskvård hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård i Stockholm

725 kr 45 min

Hos mig erbjuder jag fotvård som friskvård för dig som har Friskvårdskupongen. Hos mig kan du också använda ePassi - Min Friskvård. Vad i...

Vad ingår i friskvårdsbehandlingen?

Behandlingen inleds med ett avslappnande och mjukgörande fotbad. Därefter tar jag hand om naglarna genom rensning, klippning och filning. Sedan går jag igenom foten och behandlar eventuella förhårdnader, liktornar, vårtor och sprickor. Behandlingen avslutas med en skön fotmassage och rådgivning kring hur du själv kan ta hand om dina fötter.

Välkommen att boka en tid för friskvård hos Marie Bodin Medicinsk Fotvård!

725 kr

45 min

Diplomerad Medicinsk Fotterapeut

Karta - Tomtebogatan 51, Stockholm

• 12:36 - 26 jun, 2018 skrev:

Marie är toppen och tar hand om mina fötter på bästa sätt varje gång!

• 10:03 - 12 mar, 2018

• 14:16 - 05 mar, 2018

• 11:10 - 17 jan, 2018

• 10:03 - 15 jan, 2018

• 15:05 - 12 jan, 2018 skrev:

Mycket bra behandlingar, blivit av med problem jag haft tidigare. Mycket nöjd!

• 10:28 - 09 jan, 2018

• 09:58 - 18 dec, 2017 skrev:

Rekommenderar varmt

• Fråga ställd 08:45 27 dec 2017

Hej! Det gäller min gamla Mamma 93 år som får fotvård på remiss. Tar du emot på remiss? Mamma har haft stora problem med nageltrång och har gått hos en fotvårdare i Bromma. Nu senaste gången fick Mamma veta att medicinska fotvårdare inte längre får ge fotbad utan ska bara komma och behandlas för övrigt vilket verkar helt absurt. Man måste ju mjuka upp fötterna inför behandling!? Så lilla Mamma började tvätta sina fötter inför besöket hos fotvårdaren vilket är helt befängt. Stämmer verkligen detta? Vi kör alltid Mamma till besöket och jag visste inte om detta utan trodde att Mamma fick fotbad som vanligt tills Mamma själv sa hur det var. Jag sitter alltid i väntrummet och väntar. Mamma vill inte vara till besvär. Vad gäller? Tack snälla på förhand? Med vänlig hälsning Ann Johansson ( Mamma Barbro Ågren )

Marie Bodin Medicinsk Fotvård svarar:

Hej Ann
    Jag förstår att din mamma har ont av nageltrång, det kan göra riktigt ont. Varför hon inte får fotbad kan jag inte svara på. Jag sätter alltid mina kunder i ett fotbad först, för att mjuka upp huden på fötterna. Jag tar tyvärr inte remisser, men hon är naturligtvis välkommen till mig som kund ändå.
    Vänligen!