Vikingagatan 1, Stockholm - Visa på karta

• Kvällsöppet enligt överenskommelse.
Logo Birkastans Tandvård

Vasastan, Stockholm

Välkommen till Birkastans Tandvård!

Vår tandläkare har 25 års erfarenhet av tandvård och arbetar även som klinisk lärare på tandläkarhögskolan. Vi erbjuder lasertandvård, allmäntandvård, estetisk tandvård, tandimplantat och akuttandvård. Vi har en modern praktik med den senaste tekniken inom tandvård.

Det är lätt att ta sig till oss med både tunnelbana och pendeltåg då vi håller till centralt mellan Karlbergs station och Sankt Eriksplan.

Allmäntandvård och estetisk tandvård enligt landstingstaxa

Vi följer landstingens och Folktandvårdstaxan. Vill du laga tänderna med laser tillkommer 300:- per lagning.

Vi på Birkastans Tandvård använder oss av laser

Lasertandvård är extra bra för patienter som är känsliga och har tandvårdsrädsla då du till exempel slipper höra surrande borrljud vid lagning av tänder, och du behöver sällan bedövning. Vi behandlar också blödande tandkött och infektioner med laser samt utför tandblekning med laser.

Snarkbehandling med laser

Vi hör till de få kliniker som erbjuder snark och apne-behandling med laser enligt Light-Lase metoden utan smärta och kirurgi. Väntetiderna är korta och det finns möjlighet att dra av kostnaden genom skattereduktion som friskvård. Vi erbjuder konkurrenskraftiga priser.

Hos mig kan du boka tid online via e-tand. Klicka på BOKA HÄR-knappen. Kontakta mig gärna på vikingadentalteam@yahoo.se

Mer information om våra priser hittar du här!

Välkommen till Birkastans Tandvård!

Informationen uppdaterades 09 mars 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Birkastans Tandvård

Lasertandvård hos Birkastans Tandvård i Stockholm

Vad är laser? Laser är en ljuskälla som avger ytterst rent ljus. Med rent ljus menar man ljus som har en enda våglängd. Lasertandvård är ...

Vad är laser?

Laser är en ljuskälla som avger ytterst rent ljus. Med rent ljus menar man ljus som har en enda våglängd. Lasertandvård är extra bra för patienter som är känsliga eller har tandvårdsrädsla då du till exempel slipper höra surrande borrljud vid lagning av tänder. Vid tandlagning använder vi oss av modern erbjum-laser och du behöver sällan bedövning eftersom man inte har direktkontakt med tandytan under lagningen. Laserljuset har även en antibakteriell effekt och lagningarna fäster bättre på en tand som har förberetts med laser.

Snarkbehandling med laser

Vi behandlar också blödande tandkött och infektioner med den moderna lasern Light Walker. Vid tandblekning använder vi erbjum-laser som både går snabbt och som inte ger ilningar.

Estetisk tandvård hos Birkastans Tandvård i Stockholm

Kostnadsfri konsultation

Birkastans Tandvård utför estetisk tandvård Estetisk tandvård syftar till att förbättra tändernas utseende genom att till exempel utföra ...

Birkastans Tandvård utför estetisk tandvård

Estetisk tandvård syftar till att förbättra tändernas utseende genom att till exempel utföra en tandblekning för att bli av med missfärgningar, ersätta skadade tänder, sätta in skalfasader eller kanske att reglera större mellanrum mellan tänderna. Hos oss på Birkastans Tandvård har vi en god kunskap i estetisk tandvård och fokuserar på att alla patienter ska känna att de lämnar oss med vackraste möjliga leende!

Tandblekning med laser

På Birkastans Tandvård använder vi oss av modern laser vid tandblekning, det gör att du slipper ilningar i tänderna som du annars kan få vid en traditionell tandblekning.

Det finns många saker som påverkar färgen på tänderna. Det är vanligt att tänderna mörknar med åren och du kan få missfärgningar av bland annat tobak, kaffe, te och vin. Innan du bleker tänderna är det viktigt att göra en tandundersökning för att laga eventuella hål och ta bort tandsten.

Tandläkarundersökning hos Birkastans Tandvård i Stockholm

Undersökning hos Birkastans Tandvård En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som du går på regelbundet. Hur ofta du bör gå på e...

Undersökning hos Birkastans Tandvård

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som du går på regelbundet. Hur ofta du bör gå på en tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem du har med sina tänder. Om du inte har några större problem är det vanligt att göra en undersökning per år alternativt vartannat år. De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid.

Vi erbjuder behandlingar med laser

Vi erbjuder lasertandvård vid lagning av tänder. Det är extra bra för patienter som är känsliga och har tandvårdsrädsla då du till exempel slipper höra surrande borrljud vid lagning av tänder, och du behöver sällan bedövning. Vi behandlar också blödande tandkött och infektioner med laser samt utför tandblekning med laser.

Tandimplantat hos Birkastans Tandvård i Stockholm

Kostnadsfri konsultation

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet och på titanskruvarna fäster man sedan så kallade distanser. På dessa distanser fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Vi erbjuder alla kunder att komma på en konsultation innan behandling för att prata igenom dina behov och upplägget på behandlingen.

Akuttandvård hos Birkastans Tandvård i Stockholm

Birkastans Tandvård erbjuder akuttandvård Vi hjälper dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder att snabbt få en akut...

Birkastans Tandvård erbjuder akuttandvård

Vi hjälper dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder att snabbt få en akuttid. Du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till efter undersökningen.

Målet är att våra patienter vid behov ska få en akuttid samma dag. Självklart försöker vi även ta emot nya patienter med akuta problem så snabbt som möjligt.

Tandvårdsrädsla hos Birkastans Tandvård i Stockholm

Tycker du att det känns obehagligt att gå till tandläkaren? Vi på Birkastans Tandvård kan hjälpa dig med din tandvårdsrädsla! Vi har stor...

Tycker du att det känns obehagligt att gå till tandläkaren?

Vi på Birkastans Tandvård kan hjälpa dig med din tandvårdsrädsla! Vi har stor kunskap och erfarenhet av både vuxna och barn som är tandvårdsrädda. Det kan vara bra att berätta om din tandvårdsrädsla redan när du bokar en tid hos oss.

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg

Vi hjälper patienter som är tandvårdsrädda genom att använda modern erbjum-laser. Du slipper surrande borrljud och behöver sällan bedövning eftersom man inte har direktkontakt med tandytan vid lagning av hål. Förutom den underlättande utrustningen pratar vi också igenom undersökningen innan och är såklart väldigt försiktiga och arbetar med små steg åt gången. Vi jobbar för att du som patient ska känna dig trygg!

Karta - Vikingagatan 1, Stockholm