Vasamamma

Vasamamma

NIPT-test

Ultraljud privat

Välkomna till Vasamamma!

Att vara gravid och bli förälder innebär för de flesta ett stort steg i livet. Vid dina besök hos oss vill vi att du ska känna dig välkommen och trygg i en avslappnad miljö. Vi vill gärna vara med och bidra till en positiv känsla av ditt föräldraskap redan från början.

Hos oss får ni en personlig omvårdnad utifrån era specifika behov och önskemål. Detta betyder i att ni har personlig barnmorska som ansvarar för er och som följer er under hela graviditeten och som ni även träffar under ett uppföljningstillfälle efter födseln.

Ni har också möjlighet att träffa vår ansvariga läkare som är specialist i obstetrik och gynekologi.

Vi erbjuder även föräldrautbildning inom amning, barnet, förlossning och den nya familjen.

För oss är det viktigt med en hög tillgänglighet och ni kan nå oss via mail, tidbokonline samt telefon. Vi erbjuder även kvälls- och helgtider, ring gärna för mer information!

Informationen uppdaterades 11:59 - 25 sep, 2023

Haleh Amirfaryar

Mona Böckow

Sarah Strömwall Muhr

Johanna Söderberg

Mabel Hernandez Zamorra

2 nov, 2022

Gjorde tidigt ultraljud och NIPT hos Vasamamma. Vi är jättenöjda med våra besök då allting utfördes med noggrannhet och tydlig information om hur utförandet skulle gå till samt vad man kunde se under ultraljudet. Fina lokaler, väldigt trevlig personal och lätt att boka tid via 1177.

1 sep, 2022

Vi är jättenöjda med vasamamma barnmorskemottagning. Gått här under hela graviditeten och känt oss trygga och väl omhändertagna. Är så glad att vi valde vasamamma och vi kommer att vilja komma tillbaka om vi får fler barn.

29 jun, 2022

Otroligt opersonlig personal, fruktansvärt arrogant och okänslig. Skulle göra vul, hon kollade i två min sen tog hon bort och sa att hon såg en hinnsäck så antagligen är jag för tidigt. Avslutade med att ”men om du får ont eller börjar blöda så vet du”. Sen fick vi gå därifrån.. mitt fjärde barn så jag är lugn men det är min sambos första barn och han var verkligen allt annat en lugn efter det hon sa. Under hennes tre min under vul så sa hon även åt min sambo som sneglade lite mot skärmen ”jag jobbar inte med någon flåsande i min nacke så du får kolla när jag säger att du får det”.

30 maj, 2022

Vi bokade ett privat tidigt ultraljud då vi hade svårt att fastställa vecka. När vi kom hälsade inte ultraljudsbarnmorskan ens på min man. Helt plötsligt början ett ljud att låta utan någon information, vilket visade sig vara vårat första barns hjärtljud. Vi fick bilder men ingen information. Vi frågade om vad mer man kunde se, om allt såg ut som det ska och om vecka. Otroligt opedagogiskt när man är orolig och gravid för första gången. Rekommenderar andra att boka på annan mottagning om ni behöver eller vill ta extra ultraljud. Besöket var bara en orolig och jobbig upplevelse!

11 apr, 2022

Kvinnan som tog emot mig var hastig, oförsiktig och kändes som att hon inte visste vad hon höll på med. Jag skulle ta HVP-vaccinet och ett prov. Jag fick fråga till mig all information och även då gav hon inte adekvata svar. Under provtagning ringde hennes telefon högt flera gånger och vilket var obehagligt pga provtagningen också gjorde ont. Sedan när jag skulle få sprutan var jag redan orolig att hon skulle göra fel men ville få det överstökat. Jag är nu öm vid vaccinationsstället 4 veckor efter. Jag hade otur med den undersköterska/bm jag fick men det var ett obehagligt besök.

Fråga ställd 10:55 - 21 sep, 2015

Hej! Har ni möjlighet att ta blodprov under graviditeten på mottagningen eller är det något som sköts separat vid sidan om? Med vänlig hälsning, Johanna

Vasamamma svarar:

Hej Johanna Under graviditeten kontrolleras hemoglobin samt blodsocker på mottagningen. Övriga blodprover erhålls remisser för och tar på valfritt laboratorium som tillhör Karolinska universitets sjukhuset. Vänliga hälsningar Hannah, BM Vasamamma

Fråga ställd 17:30 - 23 aug, 2015

Har ni dropp in tid för att ta cellprover?

Vasamamma svarar:

Hej! Du är välkommen på vår dropp- in mottagning som är på tisdagar 8.00 - 9.45. Välkommen Vasamamma

Fråga ställd 16:50 - 18 maj, 2015

Kan man komma på drop in och sätta in spiral?

Hej! Nej du måste boka en tid för detta. Hälsningar Vasamamma

Fråga ställd 15:59 - 4 jun, 2014

Hej, jag funderar på om jag kan vara gravid. Mina bröst ömmar vilket dom alltid gör inför mensen, som det snart är dags för. Men det som får mig att undra om det istället är en graviditet är att det känns i min mage, det värker och pirrar och håller på och jag känner aldrig något i magen förrens mensen faktiskt kommit. Kan jag vara gravid? Eller kan kroppen inbilla sig så verkliga och starka värkar bara för att man tänker så hårt på bebis och graviditet?

Vasamamma svarar:

Hej! Du bör gå till ett Apotek oc köpa ett Graviditetstest. Skulle det vara positivt så är du välkommen till oss. Hälsningar Vasamamma tel 0731 48 48 12

Lunchstängt måndag–fredag kl 13-14.

Lunchstängt måndag–fredag kl 13-14.

08-125 00 ### Visa nummer