Naprapat Mats Emilson

Västmannagatan 40, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 06:30 - 17:00 Jour övriga tider efter överenskommelse

Logo Naprapat Mats Emilson

Vasastan, Stockholm

Välkommen till Naprapat Mats!

Hos mig får du alltid ett snabbt och professionellt omhändertagande med vård av hög kvalité. Jag har tidigare arbetet inom sjukvården som legitimerad sjukskötare men har varit verksam som naprapat sedan 2001.

Min yrkeserfarenhet och behandlingsfilosofi bygger på mina patienter, kunskap från ledande terapeuter och studier av kroppens rörelsemönster och biomekanik.

Behandlingsstrategi

Vid ett besök hos mig berättar du om dina besvär och därefter genomförs en grundlig undersökning för att ställa en diagnos. Det ger möjlighet till en behandlingsstrategi anpassad för just dina besvär. I samband med behandling får du även tips och råd om hur du själv kan hjälpa till att förbättra din situation.

Arbetsredskap

Vid behandling använder jag främst mina egna händer som arbetsredskap, men jag använder även akupunktur och stötvågor. Jag använder mig även av en justeringsteknik som kallas Dropp-teknik. Den innebär att man använder sig av en speciell behandlingsbänk med dropp-plattor.

Hos mig kan du även få utprovade sulor för att avlasta dina fötter. Jag arbetar med Superfeet, men har även ett samarbete med ortopedtekniker.

Naprapat Mats

Jag har min naprapatmottagning Naprapat Mats på Rehabkliniken. Vi som arbetar på Rehabkliniken är ett team av terapeuter med bred kompetens och lång erfarenhet samlade under ett och samma tak.

Informationen uppdaterades 12 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Naprapat Mats Emilson

Karta - Västmannagatan 40, Stockholm

• 22:02 - 15 feb, 2016 skrev:

Grymt proffsig och kunnig. Han har hjälpt mig med allt från ond rygg till trasiga hälsenor som kommit av löpning. Rekomenderas

• 11:57 - 23 mar, 2015 skrev:

Otroligt skicklig på sitt yrke och sprider en väldigt härlig energi kring sig. Tack vare Mats är jag nu tillbaka som löpcoach efter att ha dragit av ledbanden i fotleden några veckor tidigare. Jag kan varmt rekommendera Mats, det känns väldigt tryggt att gå till honom!

• 19:53 - 10 jun, 2014 skrev:

Mats är mycket kunnig och erfaren - han sätter omedelbart fingret på det som behöver behandlas och gör det sedan snabbt och säkert. Han tillämpar ett holistiskt perspektiv i sina behandlingar, dvs. ser till helheten i och respekterar patientens aktuella situation och dagsform. Det märks att Mats brinner för sitt yrke och har ett genuint intresse för människor.

• 11:11 - 28 maj, 2014 skrev:

Mats fixade min vad (gubbvad) som var trasig inför årets marathon

• 13:09 - 16 maj, 2014 skrev:

Fick lysande hjälp av Mats med dåligt knä,mina starkaste rekkomendationer.

• 10:47 - 13 maj, 2014

• Fråga ställd 14:06 31 maj 2017

Jag lider av trochanterit i vänster höft. Jag har dessutom metastaser i några ryggkotor samt ischias i höger ben. Har vänt mig till vårdcentral utan att få adekvat hjälp eller råd. Var ska jag vända mig för att få hjälp?

Naprapat Mats Emilson svarar:

Hej Disa och tack för ditt mail!
    Med tanke på dina metastaser i ryggen tror jag inte jag är rätt för dig, jag rekommenderar dig att ta kontakt med RehabTjänst, tel 4411660 eller www.rehabtjanst.se, mkt kompetent sjukgymnast mottagning på Kungsholmen.
    Lycka till
    //Mats Naprapat

• Fråga ställd 06:32 22 jul 2016

Gäller frikort?

Hej Lena!
    Tyvärr gäller inte frikort hos mig.
    Med vänlig hälsning//Mats naprapat

• Fråga ställd 11:48 23 jun 2014

Ska vi löpare besöka terapeut oftare än vad vi gör?

Naprapat Mats Emilson svarar:

Jag tycker det, välj den terapeut som du har förtroende för och trivs med. Kroppen
    kommer att svara bättre på träningen om du håller dig i balans och skadefri, se det som en investering i dig själv!

• Fråga ställd 11:47 23 jun 2014

Är det vanligt att problemet sitter någon annanstans än där jag har ont?

Naprapat Mats Emilson svarar:

Så är det, detta för att kroppen är smart och börjar kompensera när en obalans i kroppen uppkommer. Ofta är det kompensationen som ger smärta, ta tex ett löparknä.

Smärtan kan t ex sitta på utsidan av knät men orsaken är ofta belägen till höftregionen.

• Fråga ställd 11:46 23 jun 2014

Smärta och löpning?

Naprapat Mats Emilson svarar:

Smärta är en signal på att något är fel och som regel tränar löpare med smärta för länge, vilket ofta resulterar i att rehabiliteringen blir längre.

Så får du ont under eller efter att du tränar så ta kontakt med din terapeut för att behandla problemet.