Intensivvårdsavdelningen Hallands sjukhus Varberg

Intensivvårdsavdelningen Hallands sjukhus Varberg

, Varberg

Huvudentré, 43281 Varberg

På intensivvårdsavdelningen vårdas svårt sjuka patienter med svikt i vitala funktioner, patienter med akut hjärtsjukdom och nyopererade patienter. Inom intensivvården används många apparater och flera olika läkemedel samtidigt. Vi arbetar i team med specialistutbildade läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Vi kommer också vid behov till andra vårdavdelningar för att tidigt förhindra eller lindra försämring av tillståndet för svårt sjuka patienter. Vårt uppdrag är att omhänderta åtta svårt sjuka patienter. Uppvakningsavdelningen har tio patientplatser och ligger i anslutning till intensivvårdsavdelningen. På en intensivvårdsavdelning är det extra viktigt med noggrann handhygien för att motverka infektioner hos de svårt sjuka patienter som vårdas där. Undvik därför ringar och armband och använd handsprit både före och efter besök hos din närstående.

Informationen uppdaterades 11:57 - 8 mar, 2024

31 maj, 2021

Blev förflyttad från Jönköping och fick fantastisk vård. IVApersonalen gjorde ett jättejobb med en rätt sjuk man. Väl på avdelning var det inget vidare men förflyttades rätt snart till infektion i Jönköping. Hursomhelst, all heder åt IVApersonalen på Varberg Sjukhus

Besökstider

Ring gärna innan