Minnes- och äldrepsykiatrimottagningen Varberg, Varberg

Varberg

Välkommen till Minnesmottagningen Varberg

Vi är en specialistmottagning som erbjuder diagnostik, behandling och viss tids uppföljning för dig, oavsett ålder, som drabbats av misstänkt demensutveckling.

Vi har en mottagning i Varberg respektive Halmstad.

Vi samarbetar med närsjukvården och kommunens olika enheter. Vid misstanke om en demensutveckling vill vi att du i första hand vänder dig till närsjukvården för en första bedömning. Bedömer närsjukvården att en specialistutredning behövs kan de, i samråd med dig, skicka en remiss till oss på Minnesmottagningen.

Du kan även lämna en egenremiss direkt till mottagningen, vi tar då ställning till om du är i behov av specialistutredning.

Du kan alltid kontakta oss via nätet. Logga in på www.1177.se för att kontakta mottagningen, förnya recept, få svar på frågor, avboka ditt besök, egenremiss med mera

Efter utredning och viss tids uppföljning övertar som regel närsjukvården ansvaret för din eventuella fortsatta uppföljning.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 0340 - 48 10 91 Växelnummer 0340 - 48 10 00
Träslövsvägen 25 B - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 15:30 bemannad/telsvar

Ja, via vårdcentral eller egenremiss

Allmänpsykiatri, vuxna, Psykisk hälsa