Vara >
Närhälsan Vara vårdcentral, Vara

Närhälsan Vara vårdcentral

, Vara

Allégatan 46, 534 33, Vara, 53433 Vara

Välkommen till din vårdcentral i Vara! Vi erbjuder ett brett vårdutbud, digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. För dig som är 80 år eller äldre, kontakta gärna Äldremottagningen. Du når oss på telefon 0512-786060 mellan kl. 9 - 10 vardagar. Digitala kallelser Nu kan du se dina kallelser direkt i mobilen. Logga in på 1177.se, gå till inställningar och välj att i första hand få din information digitalt samt godkänn avisering och delning. Då kommer vården att skicka dina kallelser digitalt när det är möjligt. Vi vaccinerar mot covid-19, pneumokocker, säsongsinfluensa, TBE, hepatit A+B, kikhosta för gravida, stelkramp (t.ex. inför utlandsresa). Boka tid via 1177 E-tjänster - Boka tid Om du ej har mobilt bank-ID ring 0512-786032, knappval 5.

Närhälsan Vara vårdcentral erbjuder ett brett vårdutbud digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Vi har en triagemottagning för akuta ärenden där både läkare, sjuksköterska och undersköterska samarbetar för patientens bästa. Vi strävar efter en ökad kontinuitet för våra patienter och arbetar sedan 2023 i team där vår personal är indelade i 4 team. Här arbetar specialistläkare inom allmänmedicin samt läkare under utbildning (ST). Vi har sjuksköterskeledda mottagningar inom BVC, astma/KOL, blodtryck, diabetes, hjärta/kärl, osteoporos, demens och äldremottagning. Våra undersköterskor har egna mottagningar gällande tobaksavvänjning, astma/KOL och har ansvar för vårt laboratorium. Vi har team för psykisk hälsa med psykolog, PTP-psykolog, kurator och rehabkoordinator. Vi erbjuder också dietist och medicinsk fotvård. I nära anslutning till vårdcentralen finns även rehab, Familjecentralen Ängen och mödrahälsovård.

Informationen uppdaterades 07:36 - 13 feb, 2024

3 dec, 2023

Ointresse att hjälpa

11 sep, 2020

Sällan jag blivit så kränkt.

3 aug, 2020

Vill ge läkaren Daniel en eloge och ett stort tack för den värme, kunskap och mänsklig omtanke. Har aldrig träffat en mer omtänksam läkare i hela mitt liv (60 år) Hoppas Läkare Daniel kommer finnas i Vara för lång tid framöver. 😀

2 maj, 2020

Bra bemötande, ingen stress trots coronatider. Efter 2 samtal och 3 dagar hittade man inga provsvar eller hört något om utlovad recept och lämnades med en massa frågor och smärtor över långhelgen.

26 apr, 2018

Mycket bra bemötande och srvice

Här kan du se omdömen som Närhälsan Vara vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19, Medicinsk fotvård, Psykologverksamhet, vuxna, Kuratorsverksamhet, Dietistverksamhet, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Vårdcentral (BT)