Tuna Torg 4, Vallentuna

Tandläkarundersökning

Akuttandvård

Frisktandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandblekning

Tandimplantat

Om Folktandvården Vallentuna

Hos oss på Folktandvården Vallentuna får du hjälp med allt som rör dina tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barn, ungdomar och vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården

Vi erbjuder bland annat akuttandvård, lagningar, estetisk tandvård som till exempel tandblekning och skalfasader samt tandersättningar som broar, implantat och proteser. Folktandvården Vallentuna arbetar också med mikroskop, och har numera en digital och intraoral skanner.

Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Varmt välkommen till Folktandvården Vallentuna!

Informationen uppdaterades 10:49 - 15 mar, 2024

19 feb, 2024

Eftersom jag har lite tandläkarskräck fick jag ett excellent bemötande av Shahin på Foktandvården i Vallentuna. Väldigt proffig

4 apr, 2023

väldigt dåliga tider och oflexible, speciellt för VH med små barn, man måste vara där 10 min innan och vänta 30 min ändå annars för man böte.

11 apr, 2023 Folktandvården Vallentuna svarade:

Hej! Tråkigt att höra att du upplever att det är så. Vi har inget krav på att man måste vara på plats 10 min innan tiden och vet ej vad det är för böter du syftar på? Om du menar avgift för sent återbud eller uteblivande är det precis som resten av vården att man behöver avboka 24 h innan uppsatt tid. Du är välkommen att kontakta oss om du har ytterligare frågor!

24 feb, 2023

Fick snabbt hjälp med en trasig tand. Mycket tacksam för det.

Fråga ställd 21:26 - 10 jan, 2014

Jag undrar om ni lagar med laser? jag har tappat framsidan på den näst sista tanden uppe i munnen, så jag har bara en halv tand kvar, och vad kan det kosta på ett ungefär? eller måste jag ta bort den?

Folktandvården Vallentuna svarar:

Hej! Vi har inte laser här hos oss, man kanske kan hitta någon klinik om man söker på nätet. Det är svårt att säga vad det blir för behandling och kostnad, man måste titta på tanden först. Om du vill boka tid hos oss är du välkommen att ringa, vårt telnr är 08-12316770.

Måndag - Tisdag:07:00 - 19:00
Onsdag - Fredag:07:00 - 17:00