Vallgatan 16B, Kungsbacka

Pris efter konsultation

Tandimplantat - för dig över 23 år

Pris efter konsultation

Välkommen till Krontandläkarna!

Här på Krontandläkarna i Kungsbacka strax intill Göteborg är alla välkomna - vi erbjuder tandvård för hela familjen och vi har stor erfarenhet av att jobba med barn. Vi erbjuder kostnadsfri tandvård till barn och ungdomar till och med det år man fyller 23 år.

Vilken sorts tandvård kan vi hjälpa dig med?

Vi utför all sorts tandvård, från akut till estetisk tandvård. Vi samarbetar också med en tandkirurg vilket möjligör att vi kan erbjuda implantatbehandling här på mottagningen.

I samband med undersökning kan vi även erbjuda mätning av blodtryck och blodsocker utan extra kostnad.

Är du tandvårdsrädd? Var inte orolig, vi har stor vana vid detta och kommer göra allt vi kan för att du ska känna dig bekväm och trygg i behandlingen.

Om Krontandläkarna

Mottagningen har funnits här i Kungsbacka ända sedan 1957, mellan 1999 och 2021 har den drivits av tandläkarna Viveca Hansson Gidlund och Magnus Groop. Från 2021 drivs tandläkarmottagningen av Viveca Hansson Gidlund och Emma Anderberg, som arbetat som tandläkare i Kungsbacka under många år.

enter image description here

Mottagningen ligger central i Kungsbacka med goda kommunikationer. Krontandläkarna tillhör Praktikertjänst och är anslutna till Försäkringskassan.

Varmt välkommen till Krontandläkarna i Kungsbacka!

Informationen uppdaterades 09:58 - 12 jan, 2024

Viveca Hansson Gidlund

Emma Anderberg

Josefin Hägerström

Elise Berg

Liliana Rosca

Tovan Liljeberg Lund

5 jan, 2024

Väldigt omtänksamt och professionellt bemötande, snabb hjälp och förtroendeingivande

18 dec, 2023

Bara BÄST 💪

15 mar, 2023

17 jan, 2023

24 sep, 2022

Har äntligen hittat rätt!

Fråga ställd 15:48 - 13 okt, 2020

Vad kostar en vanlig undersökning hos er?

Krontandläkarna svarar:

En vanlig undersökning kostar SEK 1250 om man är ny patient. Kan kosta mer om vi behöver ta fler röntgenbilder, alternativt undersöka någon tand mer omfattande. Tandvårdsbidraget om du har något sparat, kallas ATB, räknas av från detta belopp. Varmt välkommen att ringa och boka tid, 030010905 Mvh Viveca Hansson Gidlund Tandläkare

Fråga ställd 17:21 - 29 jul, 2020

Har ni så man kan få faktura

Krontandläkarna svarar:

Hej! Vi vill gärna att du betalar efter varje besök med kort men vi har också möjlighet att erbjuda faktura genom Collector banken. Mvh tsk. Liliana

Fråga ställd 10:59 - 26 okt, 2019

Söver ni

Krontandläkarna svarar:

Hej Marie Nej tyvärr har vi ingen möjlighet till tandvård under narkos. Det är endast sjukhustandvårdskliniker. Som utför denna typ av tandvård. Vi har dock stor erfarenhet av tanvårdsrädda patienter, och har behandlat personer med denna rädsla länge och med framgång. Du kan känna dig trygg hos oss! Välkommen 🌞 Ring och boka för en undersökning och samtal. Mvh Tandläkare Viveca Hansson Gidlund Krontandläkarna 0300-109 05

Fråga ställd 22:59 - 4 mar, 2019

Kan jag få beh hos er då jag är utvandrad, bor i annat EU-land?

Krontandläkarna svarar:

Ja du kan behandlas hos oss även om du utvandrat. Om du får ta del av vår tandvårdsförsäkring, kan du läsa om på Försäkringskassans hemsida. I stort beror det på vilket land du flyttat till och var du skattar. Du bör ha fått ett giltigt, EU-kort. Välkommen att kontakta oss på telefon 0300-10905. MVH Viveca Hansson Gidlund, tandläkare

Fråga ställd 12:45 - 4 jan, 2016

Hej Kan man få en faktura om man inte har några pengar just på de tillfället men skulle gå eller om de skulle va nått akut besvär man fått? mvh Anette

Krontandläkarna svarar:

Hej Anette Tack för din fråga. Vi arbetar med kontant betalning vid varje tillfälle och helst med kort. Har man inga pengar vid behandlingstillfället så kan man ansöka via bank för delbetalning hos oss. Detta tar en stund att få beviljat så det är bra om man kommer en tid innan behandlingen påbörjas. Hoppas jag givit svar på din fråga. Du är alltid välkommen att ringa oss, telefon 0300-10905 Vänligen Viveca Hansson Gidlund, tandläkare

0300-10# ## Visa nummer