Folktandvården Västmanland AB, Inom alla kommuner i Västmanland

Västerås

Folktandvården finns inom alla kommuner i Västmanland och erbjuder tandvård till barn, ungdomar och vuxna. Ditt behov är utgångspunkten för den tandvård vi erbjuder.

Det innebär att du ska ha möjlighet till regelbunden och noggrann undersökning och behandling av dina tänder.

Målet är att skapa en god tandhälsa för alla. Folktandvården arbetar med allt från förebyggande tandvård till att ta hand om dig som har speciella behov av tandvård.

Folktandvården erbjuder även Frisktandvård - fräscha tänder till fast pris.

Folktandvården har öppet året om.

Ring någon av våra kliniker för ytterligare information.

Telefon 021 - 17 46 80 Växelnummer021 - 17 30 00
Norra Källgatan 26 - visa på karta

För behandling inom specialisttandvården krävs remiss från din tandläkare/läkare.

Akutverksamhet, allmäntandvård, Allmäntandvård, Tandhygienist, Tandläkare

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Tandläkare Västerås

• Jämjö vårdcentral Bästa doktorn räddade mitt liv tack för det ....när man kommer ner dit så känner man sig hemma ..man kan slappna av ....o man känner att do... - Barbro Holgersson
    • Ålidhems hälsocentral Var på besök hos barnmorska och blev verkligen super bra bemött! - Caroline
    • Sabbatsbergs Ögonlaser Tack vare ett nonchalant bemötande hos den "flotta" laserkliniken hade jag lyckan att komma i kontakt med Sabbatsberg Ögonlaser med Axel och... - Jan Nellerup
    • Närhälsan Landvetter vårdcentral Svarar aldrig i telefon Jättekorta telefontider HOPPLÖSA! - kristoffer Nilsson
    • Specialistläkarna Sergel City I had Hallux Valgus surgery on my foot, performed by Dr. FREDRIK STRÖMWALL, Specialist i Ortopedi and I couldn't be happier! Dr. STRÖMWALL i... - Karlena Nilsson