Folktandvården Västmanland AB, Inom alla kommuner i Västmanland

Västerås

Folktandvården finns inom alla kommuner i Västmanland och erbjuder tandvård till barn, ungdomar och vuxna. Ditt behov är utgångspunkten för den tandvård vi erbjuder.

Det innebär att du ska ha möjlighet till regelbunden och noggrann undersökning och behandling av dina tänder.

Målet är att skapa en god tandhälsa för alla. Folktandvården arbetar med allt från förebyggande tandvård till att ta hand om dig som har speciella behov av tandvård.

Folktandvården erbjuder även Frisktandvård - fräscha tänder till fast pris.

Folktandvården har öppet året om.

Ring någon av våra kliniker för ytterligare information.

Telefon 021 - 17 46 80 Växelnummer021 - 17 30 00
Norra Källgatan 26 - visa på karta

För behandling inom specialisttandvården krävs remiss från din tandläkare/läkare.

Akutverksamhet, allmäntandvård, Allmäntandvård, Tandhygienist, Tandläkare

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Tandläkare Västerås

• Narva Kirurg Center Supernöjd, gjorde en behandling med hyslase. Kände mig trygg och min läkare var duktig! - Nicolas
    • Narva Derma Center Proffsigt och trevligt bemötande. Kan starkt rekommenderas. - Lina
    • Mariehems hälsocentral Blir alltid bemött med respekt och empati och någon som lyssnar. - Karin Jacobsson
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen Efter att ha provat flertalet sjukgymnaster i stan blev jag rekommenderad att gå till David. Jag var med om en bilolycka för några år sedan ... - Maria
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen David har haft stort tålamod och med behandling och träning fått bort mångåriga ryggbesvär. Kan varmt rekommendera honom. Nu kan jag andlige... - Ola