Viksäng Fysioterapimottagning

Västerås

Vi på Kraftkällan arbetar med att förebygga och behandla funktionsstörningar och smärttillstånd i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Det kan röra sig om exempelvis:

- besvär med rygg/nacke, leder och muskler

- neurologiska besvär, exempelvis i samband med stroke, MS eller Parkinson

- problem under och efter graviditet

- stressrelaterade problem

- astma och KOL

- övervikt

- yrsel och balansrubbningar

Vi har ett välutrustat gym och tillgång till varmvattenbassäng.

Vi har hög kompetens med mångårig klinisk erfarenhet och vidareutbildning inom bland annat manuell terapi (OMT steg 2), akupunktur, McKenzie (MDT-examen), medicinsk träningsterapi, idrottsmedicin, avspänning, astma/KOL samt yrsel och balansrubbningar.

När du kommer till oss gör vi en grundlig undersökning och tillsammans lägger vi upp en aktiv behandling, vilket innebär att du som patient är delaktig och tar eget ansvar.

Vi har ett nära samarbete med läkare och övrig personal på Viksäng-Irsta vårdcentral.

Telefon 021 - 17 65 50 Växelnummer021 - 17 30 00
Kaserngatan 12 - visa på karta

Du behöver ingen remiss för besök hos oss.

Arbetsterapeut, Fysioterapeut, Företagshälsovård, Psykolog, Sjukgymnast

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

• Narva Kirurg Center Supernöjd, gjorde en behandling med hyslase. Kände mig trygg och min läkare var duktig! - Nicolas
    • Narva Derma Center Proffsigt och trevligt bemötande. Kan starkt rekommenderas. - Lina
    • Mariehems hälsocentral Blir alltid bemött med respekt och empati och någon som lyssnar. - Karin Jacobsson
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen Efter att ha provat flertalet sjukgymnaster i stan blev jag rekommenderad att gå till David. Jag var med om en bilolycka för några år sedan ... - Maria
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen David har haft stort tålamod och med behandling och träning fått bort mångåriga ryggbesvär. Kan varmt rekommendera honom. Nu kan jag andlige... - Ola