4.66
Öppet idag från 08:00

Gynmottagning Vårby, Huddinge

Botkyrkavägen 4, Plan 4, Vårby

Gynmottagning Vårby, Huddinge

Varmt välkommen till Gynmottagning Vårby!

Vår mottagning ligger i samma lokaler som Vårby Vårdcentral och vi kan hjälpa dig med allt som rör gynekologiska sjukdomar och besvär. Är du gravid eller söker preventivmedel kan du också besöka oss. Vi hjälper dig med följande:

• Barnlöshet: Utredning och behandling för bägge par, distansstimulering för IVF behandling, både landstingsfinansierat privat.
  • Graviditetsbesvär och kontroller.
  • Klimakteriebesvär och gynekologiska kontroller.
  • Besvär med urininkontinens.
  • Mensblödningar hos unga kvinnor och äldre kvinnor, efter menopausen.
  • Menstruationsrubbning
  • Cellprovskontroller och uppföljning av cellförändringar.
  • Mindre operativa åtgärder i underlivet.
  • Preventivmedelsrådgivning och insättning av spiral.

Vi har 3 specialister som jobbar på kliniken: Dr. Solaf Al-Hermizi, Dr. Adhraa AlAbbasi och Dr. Niam Atto. Alla våra läkare är specialistläkare i kvinnosjukdomar och förlossningar, med många års erfarenhet av kvinnosjukvård.

Gynmottagning Vårby har avtal med IVF-kliniken i Falun för att utföra IVF-behandlingar med distansstimulering. Det finansieras av landstinget och har korta väntetider.

Flerspråkig mottagning

Vi är en flerspråkig mottagning och förutom svenska pratar läkaren kurdiska/sorani, engelska, arabiska och turkiska.

Skönhetsbehandlingar

Vi har även en medarbetare i lokalen, Sema Hussien som erbjuder skönhetsbehandlingar;

• Botox och Fillers
  • Fettfrysning
  • Hårborttagning
  • Microneedling
  • Dermapen
  • Kemisk peeling

Ta kontakt med oss på telefon eller klicka här för att boka din tid!

Welcome to Gynmottagning Vårby!

Our clinic is located in the same premises as Vårby Vårdcentral and we can help you with everything related to gynecology. We work a lot with infertility investigation and can offer infertility treatment. We also help patients with urinary incontinence.

• Distance stimulation for IVF treatment
  • Hormone replacement therapy for menopausal symptoms
  • Investigation of postmenopausal bleeding

Dr. Solaf Al-Hermizi is a specialist in obstetrics and gynecology.

Gynmottagning Vårby has agreements with IVF clinic in Falun for performing IVF treatments with distance stimulation. It is funded by the county and has short waiting times.

Multilingual reception

We are a multilingual clinic and besides Swedish the doctor also speak Kurdish/Sorani, English, Arabic and Turkish.

Informationen uppdaterades 16:33 - 5 mar, 2019

Frågor och svar

Fråga ställd 21:03 - 29 jan, 2020

Hej kan jag boka tid för ultraljud här via ställ en fråga? Jag skulle isåfall vilja boka tid till första veckan på mars där för ultraljud då jag är i vecka 14 då..vad jag förstår så kan man få reda på kön också vid vecka 14? Tack på förhand

Gynmottagning Vårby, Huddinge svarar:

Hej Ring till receptionen 087108805 för att boka tiden helst i gravid vecka 16. Välkommen Mvh Solaf abdulghadour

Fråga ställd 10:26 - 2 nov, 2019

Hej! Behöver ha mitt recept förnyat av Adhraa Al-Abbasi. Gäller Estradot plåster 37,5 mg. Tack

Gynmottagning Vårby, Huddinge svarar:

Hej Mari Ring till receptionen på måndag o ange ditt prnr för att kunna få receptet skrivet. Mvh Solaf abdulghafour

Fråga ställd 21:03 - 14 okt, 2019

Hej jag har tid hos er den 16/10. Jag undrar hur mycket besöket kostar? Mvh

Hej lana Besöket kostar 350 Frikort gäller om du har det Mvh

Fråga ställd 05:39 - 4 okt, 2019

hei vanligen kan jag fa dr. solaf email eller direkt nummer Jag aer hennes patient och vill nu fraga henne om IVf i Falun och jag are utomlands nu. Mvh Zahraa

Gynmottagning Vårby, Huddinge svarar:

Hej Zahra Ring till receptionen 087108805 för att boka tel samtal med undertecknad Mvh Solaf

Fråga ställd 09:30 - 3 okt, 2019

Hej! Dermovat, salva som Solaf skrev recept på finns inte i lager på apoteken, dom föreslog en svagare som finns, kan jag få ett nytt recept? Eller ska jag avvakta till 21 november då det ska finnas igen. MVH Gunilla Löngren

Gynmottagning Vårby, Huddinge svarar:

Hej Gunilla Vg ring till receptionen o ange ditt prnr för att kunna skriva svagare steroid för tillfälligt Mvh Solaf

Boka behandling

Gynekologisk undersökning
hos Gynmottagning Vårby, Huddinge

Hos Gynmottagning Vårby erbjuder vi gynekologiska undersökningar. Vad kan jag få hjälp med hos gynekologen? Vi hjälper dig med gynekol...

Preventivmedelsrådgivning
hos Gynmottagning Vårby, Huddinge

Hos Gynmottagning Vårby kan vi hjälpa dig med preventivmedelsrådgivning. Vi hjälper dig med tester och rådgivning kring vilket preventivmede...

Cellprovtagning
hos Gynmottagning Vårby, Huddinge

Till oss på Gynmottagning Vårby är du välkommen som fått en kallelse om cellprov. Kom ihåg att ta med din kallelse och legitimation vid ditt...

Kostnadsfritt

Missfall
hos Gynmottagning Vårby, Huddinge

Vad är ett missfall? Ett missfall sker oftast tidigt under en graviditet och är ganska vanligt förekommande. Innebörden är att graviditet...

Ultraljud
hos Gynmottagning Vårby, Huddinge

Hos oss på Gynmottagning Vårby kan du som är gravid göra ultraljud. Ultraljudet är en naturlig och viktig del av graviditeten och det första...

Urininkontinens
hos Gynmottagning Vårby, Huddinge

Hos Gynmottagning Vårby kan vi hjälpa dig som lider av urininkontinens. Två typer av urininkontinens Urininkontinens delas in i två ol...

Infertilitetsutredning
hos Gynmottagning Vårby, Huddinge

Om du under en längre tid har försökt att bli gravid så kan du genomgå en fertilitetsutredning (infertilitetsutredning). Det finns en rad ol...

4.66 / 5

25 sep, 2020 rita s. skrev:

så nöjd de får ⭐⭐⭐⭐⭐ bästa Adhraa

12 okt, 2019 Gundega S. skrev:

I met Niam Atto and she's fantastic!

4 jun, 2019 Emmelie F. skrev:

Superbra vård och kontaktklinik med bra tillgänglighet. Bästa Adhraa höll oss lugna och positiva hela vägen genom vår ivf-process. Kan verkligen rekommendera!

13 maj, 2019 Josefine F. skrev:

Dr Solaf var super när jag inte kunde bli gravid. Efter snabb och proffesionell hjälp har vi nu våran dotter! Rekommenderar stark!

1 maj, 2019 Jasmin S. skrev:

Bästa dr. Solaf, har haft problem med graviditet, fick flera missfall och tack vare dr.Solaf fick jag två underbara pojkar. Rekommenderas starkt!!

Vi har drop-in mottagning varje dag mellan kl 15:00-15:40.