Pedodonti

Om Pedodonti

Avdelningen för Pedodonti ligger i centrala Växjö men vi bedriver även verksamhet vid Ljungby lasarett. Vi tar emot barn och ungdomar 0 - 18 år som remitteras till oss. Det kan bl a bero på stor tandvårdsrädsla, allvarliga tandutvecklingsströrningar, komplicerade tandolycksfallsskador, kroniska sjukdomar, funktionsnedsättningar, avsaknad av många tandanlag, neuropsykiatriska problem. Behandlingen ges utifrån barnets ungdomens behov och är speciellt inriktad på att ge ett gott psykologiskt omhändertagande och det läggs stor vikt vid smärtlindrande behandling.

Centrallasarettet Strandvägen 8, huvudentrén, plan 9 351 85 Växjö - visa på karta
Ja.