4.12

Kirurgavdelning 34, Växjö

Centrallasarettet Växjö, G-huset, Plan 4, Växjö

Kirurgavdelning 34, Växjö

4.12
På avdelning 34 är vi specialiserade på mag-tarmkirurgi, allmän kirurgi, öron-näsa-halskirurgi samt ögonkirurgi. Vi behandlar både akuta sjukdomsfall och ger vård efter planerade operationer. Till avdelningen finns också en inskrivningsmottagning och en sluss dit patienter med planerade operationer kommer operationsdagens morgon. Vårt arbete sker i team som består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sekreterare, sjukgymnaster samt arbetsterapeuter. Vi har även studenter i klinisk praktik. Avdelningschef: Annette Strömwall Verksamhetschef: Johan Moberg 0470-58 80 00.

Informationen uppdaterades 16:04 - 25 maj, 2021

4.12 / 5

7 nov, 2020 Thomas R. skrev:

Återigen har personalen på Kirurgavdelning 34 räddat livet på mig. Fantastisk personal som sliter som djur. Skickliga och trevliga kirurger.. Högklassig vård !

10 jul, 2019 Irene W. skrev:

Jag har bara gott att säga om personalen som jobbar på kirurgen. Har blivit mycket väl bemött och omhändertag de gångerna jag har varit på undersökningar och inlagd för operationer.

17 maj, 2018 Thomas skrev:

Tack för ett mkt trevligt bemötande. Trots att jag inte sov något efter min gallstensoperation så gjorde ni ett beundransvärt jobb.. Ett särskilt tack till nattpersonalen 14-15 maj.

24 apr, 2018 Anne-Marie skrev:

Så bra personal och så bra omhändertagande. Proffsiga! Jag kände mig så trygg!

Besökstider

Måndag - Söndag : 14:00 - 19:00