Akutpsykiatriska mottagningen vuxna, Växjö
mental health

Akutpsykiatriska mottagningen vuxna

, Växjö

Sigfridsområdet, Jacob Lundhs väg 4, 352 57 Växjö, 35257 Växjö

Har du förkylnings- eller influensasymtom, även lindriga, ska du avstå från besök i vården som inte är nödvändiga. Detta för att undvika smittspridning i vården samt för att skydda äldre och multisjuka. Eller kontakta din mottagning om att du vill ha ett videobesök eller telefonbesök istället. Du avbokar din tid genom att logga in på e-tjänsterna på 1177.se eller ringa din mottagning. Du behöver inte betala för avbokade besök. Är du osäker på om ditt besök är nödvändigt eller inte, kontakta din mottagning för råd. Nu kan du söka vård via vår tjänst "Min Vård Kronoberg". Du kan få rådgivning via meddelande eller video, av- och omboka tid, lämna klagomål, begära intyg samt receptförnyelse samt vara ombud. Appen "Min Vård Kronoberg" finns att ladda ner på App Store och Google Play. Du når även tjänsten via https://se.visibacare.com/region-kronoberg/

På den akutpsykiatriska mottagningen arbetar läkare, psykiatrisjuksköterska, sjuksköterska och medicinsk sekreterare. För att undvika långa väntetider till besök vill vi gärna att man bokar en preliminär tid via telefonrådgivningen. Verksamhetschef: Sandor Eriksson, 0470 - 58 80 00 vx

Informationen uppdaterades 08:42 - 8 jan, 2024

Drop-in-tider

Dygnet runt

Akutverksamhet vid sjukhus, vuxenpsykiatri, Psykiatri, vuxna