Tal och svälj Hudiksvall

Om Tal och svälj Hudiksvall

Tal och svälj är en länsverksamhet som gör utredningar och behandlingar vid oralmotoriska besvär exempelvis sväljproblem, sug- och tuggsvårigheter, talsvårigheter, dregling, bettavvikelse med funktionsproblem med mera. På tal och svälj arbetar tandläkare, sjukgymnast, sekreterare och undersköterska.

Kungsgatan 33,824 43 Hudiksvall - visa på karta
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.