• 031 - 53 87 33

Sörredsbacken 20, plan 2, Göteborg - Visa på karta

• Vi har varierande öppettider måndag-fredag. Kontakta oss för mer information.

Logo Sörreds Tandvård

Västra Hisingen, Göteborg

Välkommen till Sörreds Tandvård i Göteborg!

Sedan 1 mars 2017 driver tandläkare Iwona Börjesson Sörreds Tandvård på Sörredsbacken 20, Hisingen. Mottagningen ligger centralt i Volvo City Torslanda och hit tar du dig enkelt med buss eller bil. Det finns goda parkeringsmöjligheter utanför byggnaden och parkeringen är gratis.

För oss är det viktigt att skapa en lugn och trygg miljö för våra patienter. Det gör vi genom att se till att du alltid träffar samma tandläkare vid varje besök. Vi lägger också stort värde vid att du som patient ska känna dig väl bemött och få bästa möjliga omhändertagande.

Vi välkomnar både nya och gamla patienter!

Sörreds Tandvårds vårdutbud

Vår basverksamhet utgörs av allmäntandvård för vuxna men vi erbjuder även estetisk tandvård efter önskemål och behov. Genom att samarbeta med andra specialister inom de områden som inte finns på vår klinik kan vi även hjälpa dig med det som kräver ytterligare kompetens.

Sörreds Tandvård är ansluten till Försäkringskassan och medlem i Sveriges Tandläkarförbund och Tandläkare – Egen Verksamhet (TEV).

Akuttandvård i Göteborg

Är du i behov av akuttandvård? Tveka inte att höra av dig till oss! Vi kan oftast erbjuda en tid samma dag för akuta tandbesvär.

Informationen uppdaterades 12 februari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Sörreds Tandvård

Akuttandvård hos Sörreds Tandvård i Göteborg

Har du fått akuta tandbesvär och behöver en akuttid? Hos Sörreds Tandvård kan vi oftast erbjuda patienter med akuta besvär en tid samma d...

Har du fått akuta tandbesvär och behöver en akuttid?

Hos Sörreds Tandvård kan vi oftast erbjuda patienter med akuta besvär en tid samma dag. Det kan till exempel vara för att få hjälp med:

• Tandvärk
  • Utslagen tand
  • Trasig tand
  • Tappad krona eller fyllning
  • Ilningar
  • Blödande tandkött
  • Tandlossning

Boka en akuttid hos tandläkaren

Kontakta oss och beskriv vad du behöver hjälp med så återkommer vi till dig så snabbt som möjligt!

Akuttid tandläkare hos Sörreds Tandvård i Göteborg

Behöver du en akuttid hos tandläkaren? Hos Sörreds Tandvård kan vi oftast erbjuda akuttid hos tandläkare samma dag. Kontakta oss och besk...

Behöver du en akuttid hos tandläkaren?

Hos Sörreds Tandvård kan vi oftast erbjuda akuttid hos tandläkare samma dag. Kontakta oss och beskriv vad du behöver hjälp med så återkommer vi till dig så snabbt som möjligt.

Akuta tandvårdsbesvär

Hos oss kan vi exempelvis hjälpa dig med:

• Tandvärk
  • Utslagen tand
  • Trasig tand
  • Tappad krona eller fyllning
  • Ilningar
  • Blödande tandkött
  • Tandlossning

Tandläkarundersökning hos Sörreds Tandvård i Göteborg

Så går tandläkarundersökningen till Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har några hål, hu...

Så går tandläkarundersökningen till

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har några hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även ta bort tandsten om det finns.

Om problem behöver åtgärdas

Om det vid din undersökning visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål, får du ett skriftligt kostnadsförslag att ta ställning till innan eventuell behandling påbörjas.

Vikten av regelbundna undersökningar

Vi rekommenderar alla våra patienter att gå på regelbundna tandläkarbesök för att minska risken för stora och kostsamma behandlingar. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem man har med sina tänder. Det vanliga, om du inte har några större problem, är att besöka tandläkare varje eller vartannat år.

Välkommen till Sörreds Tandvård!

Tandblekning hos Sörreds Tandvård i Göteborg

Hos Sörreds Tandvård erbjuder vi tandblekning till dig som vill ljusa upp ditt leende eller om du behöver göra det i samband med protetisk behandling. Vi utför endast klinikblekning där en tandläkare övervakar och kontrollerar behandlingen för att kunna ge patienten bästa resultat. Blekningsgelen vi använder är både effektiv och skonsam för tänderna.

Att tänka på innan du bleker tänderna

Innan du kan bleka dina tänder gör vi en undersökning för att bedöma din tandstatus. Om du har några dåliga fyllningar eller hål i tänderna måste det åtgärdats först, även eventuell tandsten måste tas bort.

Kontakta Sörreds Tandvård för att boka en tid för tandblekning!

Rotfyllning hos Sörreds Tandvård i Göteborg

Behöver du göra en rotfyllning? Hos Sörreds Tandvård hjälper vi dig! En rotfyllning, även kallat rotbehandling, kan utföras på en tand so...

Behöver du göra en rotfyllning? Hos Sörreds Tandvård hjälper vi dig!

En rotfyllning, även kallat rotbehandling, kan utföras på en tand som har en inflammerad eller död pulpa men som är tillräckligt frisk för att behålla.

Rotfyllning innebär att tandläkaren tar bort den ursprungliga orsaken till skadan på roten. En av dessa orsaker kan till exempel vara karies. När orsaken har åtgärdats tas pulpan bort och rotkanalerna fylls igen. Till sist tillverkas en fyllning eller en krona som sätts på plats för att ersätta den skadade tandkronan.

Det vanligaste materialet som används för denna fyllning kallas guttaperka. Guttaperka är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning vid rotfyllning

Du får oftast lokalbedövning innan den smärtfria behandlingen. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning.

Kontakta Sörreds Tandvård för att boka en tid!

Iwona Börjesson

Iwona Börjesson

Leg. Tandläkare

Iwona läste till tandläkare i Göteborg och efter avslutade studier arbetade hon hos Folktandvården under ca ett år. Sedan mars 2017 bedriver hon egen tandläkarverksamhet i privat regi: Sörreds Tandvård.

Iwona är även utbildad distriktssjuksköterska och har under många år arbetat på vårdcentraler och inom hemsjukvården innan hon blev tandläkare.

Karta - Sörredsbacken 20, plan 2, Göteborg

• 14:53 - 19 apr, 2018 skrev:

Fräsch klinik i ny regi, mycket bra och trevligt.

• 16:34 - 13 apr, 2018

• 13:33 - 13 mar, 2018

• 09:56 - 13 mar, 2018 skrev:

Underbar tandläkare

• 09:59 - 12 mar, 2018 skrev:

Alltid lika proffsigt och väl utfört.
    Trevligt och gott bemötande.

• 15:38 - 05 mar, 2018 skrev:

Trevligt bemötande