Denthorén - Tandläkare Henrik Thorén

Klangfärgsgatan 5, Västra Frölunda - Visa på karta

Logo Denthorén - Tandläkare Henrik Thorén

Västra Frölunda, Göteborg

Jag har varit tandläkare i 30 år och fick min utbildning på Tandläkarhögskolan i Göteborg. Mottagningen där jag idag bedriver min verksamhet har funnits i 11 år och är belägen i Västra Frölunda. Jag arbetar här tillsammans med tandsköterska Ingela.

Innan jag startade min egna mottagning arbetade jag 17 år på en mottagning på Frölundatorg men jag påbörjade min karriär hos Folktandvården.

Vi samarbetar med specialister.

Familjetandvård

Till mottagningen kommer människor i alla åldrar, från barn till gamla. Jag har behandlat patienter i fem generationer.

Lugn miljö och goda parkeringsmöjligheter

Verksamheten bedrivs i en lugn och familjär miljö. Vid ett besök hos Denthorén kan du enkelt parkera din bil, parkeringsplats erbjuds direkt utanför porten.

Välkommen till Denthorén du också!

Informationen uppdaterades 14 september 2018 av Vården.se

Ingela

Tandsköterska

Karta - Klangfärgsgatan 5, Västra Frölunda

• 18:00 - 20 apr, 2018 skrev:

jag har använt mig av Henrik som tandläkare och hans team de senaste 27 åren, både hans gamla praktik på Frölunda Torg och den nuvarande.
    Jag kan bara säga att jag är riktigt nöjd. Alltid social, fantastiskt lätt på handen och har förstående för patientens eventuella lidande under behandlingen.

• 13:21 - 13 jun, 2017 skrev:

Den bästa tandläkare jag någonsin haft! Proffsig vänlig och jag som har tandläkarskräck känner mig väldigt lugn hos er =o)

• 09:46 - 24 nov, 2014 skrev:

Kan bara dela ut stjärnor till Henrik finns ingen bättre tandläkare.......

• 14:34 - 14 apr, 2014 skrev:

Tandläkarbesök är obehagliga - men Henrik gör dem till en bra upplevelse. Har ingen skräck längre efter 7-8 år hos honom. Med beröm godkänt !

• 13:10 - 08 jan, 2014 skrev:

Jag har gått hos tandläkare Thorén i 25 år - han är alltid lika vänlig och tar hand om dig på bästa sätt. Innan jag började hos honom hade jag en fruktansvärd tandläkarskräck. Jag kunde oroa mig i flera månader innan jag skulle gå ...
    Nu kan jag tänka på det dan innan eller samma dag, men är inte alls lika orolig längre.
    Jag kan varmt rekommendera Henrik!

• 20:42 - 12 okt, 2013 skrev:

Jag har länge haft Henrik som "min" tandläkare, vilket gjort att min tandläkarskräck inte längre finns med i mina tankar. Förr var varje tandläkarbesök en stor psykisk påfrestning - så inte längre!

• 09:46 - 02 okt, 2013 skrev:

har haft Henrik som tandläkare dem sista 10 åren, och kan bara säga att jag är riktigt nöjd!

• 10:54 - 16 maj, 2013 skrev:

Bästa tandläkaren!! Behandlar hela vår familj vare sig det är bettskenor, rotfyllningar,korrigeringar av käke eller en " vanlig" lagning. Känner sig alltid väl omhändertagen!