• 0490 - 108 05

Norra Strandvägen 49, Västervik - Visa på karta

Logo Tandläkarvillan i Västervik

Västervik

På Norra Strandvägen 49 med utsikt mot vattnet hittar du Tandläkarvillan i Västervik. Här får du högklassig tandvård i fräscha lokaler, med modern utrustning. Vi har parkering på gården, så du kan ta bilen ända fram till dörren!

En heltäckande tandvård

Hos oss kan du få hjälp med det allra mesta inom allmäntandvård. Till exempel kan vi erbjuda:

• Regelbundna undersökningar
  • Tandimplantat
  • Tandblekning
  • Tandreglering

Vi erbjuder akut tandvård

Har du drabbats av tandvärk eller andra akuta besvär med tänderna? Vi kan hjälpa dig med akut tandvård. Vi undersöker dina tänder och du får alltid kostnadsförslag innan vi påbörjar någon behandling.

Hos oss är alla välkomna

Vi tar gärna emot nya patienter och vi kan erbjuda dig tid snabbt. Hos oss är både barn och vuxna välkomna och vi har naturligtvis avtal med landstinget.

Få hjälp på olika språk

Vi är en flerspråkig klinik och pratar, utöver svenska, också franska, ryska, arabiska, kurdiska, persiska och engelska.

Varmt välkommen till Tandläkarvillan i Västervik!

Informationen uppdaterades 12 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarvillan i Västervik

Tandläkarundersökning hos Tandläkarvillan i Västervik

Till Tandläkarvillan i Västervik är du välkommen på regelbundna tandläkarundersökningar. Det hjälper till att hålla tänderna friska och upptäcka eventuella problem i tid.

Hur går en tandläkarundersökning till?

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din munhälsa noga. Benet runt tänderna och tandköttet undersöks, för att upptäcka tecken på tandlossning. Med hjälp av röntgen kan tandläkaren också upptäcka problem som karies, som kanske inte syns vid en manuell undersökning. Avslutningsvis mäts tandfickorna och vi tar bort tandsten om det behövs.

Välkommen att boka en tid för undersökning hos Tandläkarvillan i Västervik!

Tandblekning hos Tandläkarvillan i Västervik

Vill du få ett ljust och fräsch leende? Hos Tandläkarvillan i Västervik kan du få hjälp med att bleka dina tänder. Innan tandblekningen ...

Innan tandblekningen

Innan vi kan genomföra blekningen får du komma på en tandläkarundersökning. Då kontrollerar vi tänderna noga, för att se att det inte finns några hinder för behandlingen, exempelvis karies eller känsliga tandhalsar. Om allt ser bra ut kan vi sätta igång med blekningen.

Hur går tandblekningen till?

Vi använder oss av tandblekning med Brilliant Smile Plasma LED. Hela behandlingen görs direkt hos oss och tar cirka 1,5 timme, inklusive alla förberedelser. Vi applicerar först en blekningsgel på dina tänder, som sedan aktiveras med LED-lampan. Detta gör att tänderna bleks snabbare.

Välkommen till oss på Tandläkarvillan i Västervik!

Tandimplantat hos Tandläkarvillan i Västervik

Hos Tandläkarvillan i Västervik kan du få hjälp med tandimplantat - hela vägen från kirurgi till protetik. Tandimplantat är en bra lösning för dig som har förlorat en eller flera tänder.

Vad är ett tandimplantat?

Ett tandimplantat ersätter en eller flera förlorade tänder. Det är ett permanent ingrepp som vanligtvis fungerar mycket bra, och de allra flesta har möjlighet att få tandimplantat. När allt är på plats fungerar implantatet precis som en vanlig tand.

Hur går det till att få ett tandimplantat?

Att sätta in ett implantat är en process i flera steg. Först fäster man en titanskruv i käkbenet, genom ett kirurgiskt ingrepp. Efter det behöver skruven läka fast i benet, en process som kan ta olika lång tid beroende på var i käken den sitter.

När skruven sitter fast kan man på den fästa en konstgjord tand, som ersätter den förlorade. Den konstgjorda tanden tillverkas specifikt för dig och ser ut och fungerar som en helt vanlig tand.

Välkommen att kontakta Tandläkarvillan i Västervik för mer information!

Tandlossning hos Tandläkarvillan i Västervik

Tandlossning eller parodontit är något som drabbar så mycket som var tionde svensk. Hos Tandläkarvillan i Västervik kan du får hjälp med undersökning och behandling.

Vad är tandlossning?

Tandlossning beror oftast på sjukdomen parodontit. Det är en inflammatorisk sjukdom som drabbar vävnaden som håller fast tanden. Ofta beror det på att bakterier samlas i tandköttskanten och orsakar en inflammation som sedan sprider sig. Det är för det mesta en långsam process, och sjukdomen ger inte alltid några symtom förrän i ett sent skede.

Behandling av tandlossning

Tandlossning kan förebyggas genom god tandvård och regelbundna besök hos tandläkaren. Om inflammationen inte har kommit så långt kan tandläkaren behandla genom att ta bort bakterierna med speciella instrument. Det är en omständlig process som kräver många besök.

Om inflammationen har pågått under längre tid kan man behöva ta ut de drabbade tänderna. Därför är det viktigt att söka hjälp i tid och gå till tandläkaren regelbundet.

Välkommen till Tandläkarvillan i Västervik!

Estetisk tandvård hos Tandläkarvillan i Västervik

Hos Tandläkarvillan kan vi hjälpa dig med olika typer av estetisk tandvård. Det är behandlingar som syftar till att förbättra tändernas utseende, och kallas även för kosmetisk tandvård.

Skalfasader och tandblekning

En av de vanligaste åtgärderna inom estetisk tandvård är att justera tändernas färg och form. Många vill få vitare tänder eller bli av med missfärgningar. Vi kan hjälpa dig med skalfasader eller blekning.

Skalfasader är ett tunt skal som fästs utanpå tanden och döljer sprickor och missfärgningar. De används oftast för framtänderna och tillverkas individuellt. Tandblekning ändrar färgen på tänderna. Detta påverkar inte tandens struktur och fungerar bra för de flesta missfärgade tänder.

Välkommen att boka en tid hos Tandläkarvillan i Västervik!

Omar Azar

Omar Azar