Psykiatrisk mottagning öppenvård Västervik

Västervik

Öppenvårdspsykiatrin i Västervik är indelad i tre verksamheter.
Förutom Psykmottagningen finns de subspecialiserade enheterna Psykrehab och Beroendeenheten. Till oss på Psykmottagningen vänder sig de över 18 år som är i behov av psykiatrins specialiserade utrednings-, bedömnings- och behandlingsinsatser.

Våra medarbetare har olika yrkesbakgrund - läkare, psykoterapeuter, psykologer, skötare, kuratorer, sjuksköterskor, medicinska sekreterare - och vi kan därför erbjuda en bred kompetens för utredning, bedömning och behandling. Vi har ett nära samarbete med sjukgymnast och arbetsterapeut.

Vi erbjuder individuellt behandling som psykoterapi, kognitiv beteendeterapi (KBT), internet-KBT, stödjande samtalsbehandling och farmakologisk behandling. Vi erbjuder också gruppbehandlingar så som Affektskola och dialektisk beteendeterapi (DBT) samt patient-och anhörigutbildningar inom ADHD och bipoläritet.
Vi genomför också neuropsykiatriska utredningar.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 0490 - 863 17 Växelnummer 0490 - 860 00
Nygatan 12, Västervik - visa på karta
  • Måndag - Onsdag 09:00 - 11:30
  • Tisdag - Torsdag 08:00 - 16:30

Ålder: Vi tar emot patienter som är 18 och äldre.

Familjebehandlingsverksamhet, Psykiatri, vuxna, Psykiatriker, Psykisk hälsa, Psykolog, Psykoterapeut