Psykosmottagningen Eskilstuna, Eskilstuna

Om Psykosmottagningen Eskilstuna, Eskilstuna

I första hand kontaktar du din vårdcentral, men du är också välkommen att själv söka hjälp på mottagningen eller bli remitterad från t.ex. din vårdcentral. Vi har korta väntetider. Vi kan erbjuda olika typer av utredningar och behandlingar till dig med psykotisk problematik. Behandlingen kan ske både i din hemmiljö och på mottagningen.Vi är cirka 20 personer som arbetar på mottagningen.Tillsammans kan vi erbjuda ett brett utbud av behandlingar såsom olika psykoterapiinriktningar, läkemedelsbehandling, psykiatrisk omvårdnad, hälsokontroller, bildterapi, anhörigstöd och arbetsterapeutiska insatser. För att nå målen i din vårdplan har vår personal tillsammans med dig ett nära samarbete med olika enheter inom sjukvården. Samarbete sker också med andra aktörer, t.ex. olika verksamheter inom kommunen eller försäkringskassan. Har du frågor? Välkommen att kontakta oss!

Gillbergavägen 4, plan 5 - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 10:00 - 14:00