Akutvårdsavdelning AVA

Om Akutvårdsavdelning AVA

Uppdrag:$AVA är en akutvårdsavdelning som tar emot icke intensivvårdskrävande akut kirurgiska och medicinska sjukdomsfall. Här behandlas även patienter inom specialiteterna urologi, ortopedi, öron-näsa-hals, infektion, lung samt barn. AVA har totalt 35 vårdplatser.$Avdelningen är specialiserad på att snabbt utreda, diagnostisera och behandla patienter med en förmodad vårdtid på max tre vårddygn. Patienter som är i behov av en längre vårdtid flyttas till annan vårdavdelning efter det att man inlett behandling.$På avdelningen görs akuta gastroskopier, sigmoideoskopier och rektoskopier. Här görs även akuta hjärtultraljud, arbets-EKG och akuta elkonverteringar. Avdelningen har ett antal hjärtövervakningsplatser.$Personal:$Totalt jobbar här ett 70-tal personer som undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, lokalvårdare, sekreterare och en biomedicinsk analytiker.

Ej angivet
  • Måndag - Söndag 14:00 - 15:00
  • Måndag - Söndag 17:00 - 19:00
Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård