PrimärvårdsJouren i Sundsvall

Om PrimärvårdsJouren i Sundsvall

1177

Om du blir sjuk eller skadar dig under kvällar och helger är det primärvårdsjouren eller akutmottagningen som hjälper dig. Detta gäller när ditt ärende inte kan vänta till dagen därpå eller kommande vardag då din hälsocentral är öppen. Ring telefonnummer 1177 du får då prata med en sjuksköterska som gör en medicinsk bedömning av dig och kan lotsa dig vidare till rätt vård. OBS! Vid akuta livshotande tillstånd, ring alltid 112.

1177
Lasarettsvägen 21, 851 86 Sundsvall - visa på karta