Onkologkliniken Sundsvall, Sundsvall

Om Onkologkliniken Sundsvall, Sundsvall

Onkologkliniken bedriver specialiserad cancervård och behandling. Verksamheten arbetar utifrån en gemensam vårdfilosofi och värdegrund, där stor hänsyn tas till patientens behov och önskemål. Onkologkliniken består av mottagning/dagvård, klinisk prövningsenhet strålbehandling och vårdavdelning. Till mottagningen kommer patienter för ställningstagande och uppföljning av onkologisk behandling: kemoterapi eller strålbehandling. Kemoterapi ges på dagvårdsavdelningen. Strålbehandlingen har två linjäracceleratorer och ger strålbehandling till patienter från länets samtliga förvaltningar samt till patienter från Jämtlands län enligt regional överenskommelse. På kliniken bedrivs också isotopdiagnostik och radiojodbehandling av sjukdomar i sköldkörteln. På vårdavdelningen ges symptomlindrande behandling till exempel smärtlindring, behandling av infektioner och illamående. På den kliniska prövningsenheten bedrivs klinisk forskning, framförallt läkemedelsstudier där nya cancerläkemedel utprovas enligt strikta rutiner.

Ej angivet Växelnummer
Lasarettsgatan 21, Hiss 2, våning 3. - visa på karta
Ta gärna med anhörig vid läkarbesöket.
Ja.