Ögoncentrum Sundsvall-Härnösand

Om Ögoncentrum Sundsvall-Härnösand

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Specialistvården ansvarar för den specialiserade vården i länet. Förvaltningen är organiserad i ett antal länsverksamheter utifrån olika medicinska specialiteter. Våra sjukhusorter är Sundsvall-Härnösand, Sollefteå och Örnsköldsvik. Länsverksamhet Ögon bedriver specialiserad ögonsjukvård för länets invånare. Vårt uppdrag är att utreda, behandla och operera sjukdomar i och kring ögat. Verksamheten har ingen egen vårdavdelning utan bygger i princip helt på mottagningsbaserat arbete. Vi är ungefär 80 medarbetare där flera yrkeskategorier arbetar nära tillsammans med patienten i centrum. Årligen genomförs cirka 50000 mottagningsbesök och 4000 operationer.

Lasarettsvägen 21, Hiss 2, våning 7, Sundsvall - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 07:45 - 16:00 Fre 07:45-11:15
  • Måndag - Torsdag 13:00 - 15:00 Operation
Kirurgi, Ögonsjukvård

Ögoncentrum Sundsvall-Härnösand

16:13 - 13 aug, 2014 skrev:

Vart väl mottagen gick snabbt och smidigt