Om Strokeenhet avdelning 25B, Stroke- och neurologiavdelning 25B, strokemottagning och strokehemrehabteam - Sundsvall

STROKE- OCH NEUROLOGIAVDELNING 25B är en akutavdelning med inriktning stroke och neurologi där vi tar emot patienter dygnet runt. Patienterna är personer som kommer in med olika neurologiska symtom. Det kan handla om hjärninfarkt, hjärnblödning, TIA eller någon annan neurologisk sjukdom. I mån av plats tar vi även emot patienter med andra sjukdomar.På STROKEMOTTAGNINGEN gör vi uppföljningar efter stroke. Hos oss finns möjlighet för patient och anhöriga att ställa frågor om vårdtiden, planering efter utskrivning samt allmänt kring strokesjukdomen. Från strokemottagningen utgår även vårt STROKEHEMREHAB-TEAM med sjukgymnast, arbetsterapeut, logoped och sjuksköterska, som tränar strokepatienter i hemmiljö.

Lasarettsvägen 21, 856 43 Sundsvall - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 07:30 - 16:00 Strokemottagning