Kirurgkliniken Sundsvall

Om Kirurgkliniken Sundsvall

Vi svarar för primär kirurgisk sjukvård inom vårt upptagningsområde som omfattar ca 155 000 invånare. Dessutom har vi en del spetsfunktioner där vi svarar för kirurgi till hela länets befolkning. Thoraxkirurgi, vad gäller lungoperationer är i länet centraliserat till Sundsvall. Operationer av sköldkörtel och bisköldkörtlar har också blivit en länsspecialitet. Även operationer för sjuklig fetma remitteras till länssjukhuset liksom all resurskrävande brötcancerkirurgi.Vår kirurgiska verksamhet är uppdelad på fyra sektioner där läkare med specialistkunskap har profilansvar. Dessa fyra ansvarsområden är bröstendokroni, kärlthorax, övre gastrointestinalkanalen samt tjocktarmssjukdomar. Vi bedriver också en del kirurgi på barn.

Ej angivet Växelnummer
Lasarettsvägen 21 - visa på karta