Kardiologi hjärtintensivvårdsavdelning 27, Länssjukhuset Sundsvall Härnösand

Om Kardiologi hjärtintensivvårdsavdelning 27, Länssjukhuset Sundsvall Härnösand

Kardiologen är en kombinerad hjärtintensiv- och hjärtvårdsavdelning. De flesta kommer via akuten men det är även vanligt att patienter kommer direkt in på HIA från ambulansen. Vi konsultvårdar även andra klinikers patienter som behöver hjärtsjukvård. Dygnet runt görs det kranskärlsröntgen, både planerade och akuta. Undersökningen sker på röntgen men förberedelser och eftervård sker på avdelningen. Patienterna kommer även från kringliggande sjukhus för detta. Vi har även en planerad väntelista för både pacemakerinläggningar, dosbyten, medicininställningar.

Lasarettsvägen 21, Sundsvall - visa på karta
  • Måndag - Söndag 15:00 - 19:00
Respektera besökstiderna.$Besöksregler: blomförbud gäller. Tänk på att dofta lagom!
Kardiologi