Geriatrisk rehabilitering avd 26B, Rehabiliteringsavdelning 26B Sundsvall

Om Geriatrisk rehabilitering avd 26B, Rehabiliteringsavdelning 26B Sundsvall

På den här avdelningen har vi patienter från 18 år och uppåt med bland annat ryggmärgsskador och hjärnskador. Patienterna har behov av specialiserad rehabilitering och är oftast inneliggande en längre tid. Här arbetar vi aktivt i ett stort team med bl a läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, logopeder och dietist. Vi arbetar med gemensamma mål som är individuella för patienten. Målen bestäms i en rehabiliteringsplan som vi gör tillsammans med patienten i början av vårdtiden. Vi utgår alltid ifrån att patienterna ska kunna återgå till sitt eget boende och då vara så självständig som möjligt. Vid patientens hemgång har vi nära kommunikation med både kommunen och anhöriga.

Sundsvalls sjukhus, Lasarettsvägen 21,, hiss 5 våning 6 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 07:00 - 09:00
  • Måndag - Söndag 11:00 - 18:00
  • Måndag - Söndag 15:00 - 19:00
Undvik levande blommor och starka dofter.