Fysioterapimottagningen Sundsvall, Sundsvalls sjukhus

Om Fysioterapimottagningen Sundsvall, Sundsvalls sjukhus

Fysioterapeuter har unik kunskap om hur fysisk aktivitet leder till rörlighet och hälsa utifrån varje enskild individs förmåga. Fysioterapi syftar till att främja hälsa, minska lidande och till att behålla eller återvinna optimal rörelseförmåga och rörelsebeteende. Detta gäller särskilt när en människas funktion, aktivitet och delaktighet begränsas eller hotar att begränsas av sjukdom och skada, ålder eller fysiska och psykosociala omgivningsfaktor. På sjukgymnastiken/fysioterapin på Sundsvalls sjukhus arbetar vi tillsammans för att, med evidensbaserade och kostnadseffektiva metoder, erbjuda våra patienter god, säker och högkvalitativ hälso- och sjukvård.

Lasarettsvägen 21, 856 43 Sundsvall - visa på karta
Sjukgymnast