Psykiatrisk mottagning A Sundsvall
mental health

Psykiatrisk mottagning A Sundsvall

, Sundsvall

Sundsvalls Sjukhus, 85186

Affektiv mottagning A (Psykiatrisk öppenvårdsmottagning A)
Affektiv mottagning A är en specialistpsykiatrisk öppenvårdsmottagning som främst bedömer, utreder och behandlar patienter som lider av svåra ångesttillstånd, OCD, ätstörningar, personlighetsproblematik, komplicerade trauman, självskadebeteende och patienter med neuropsykiatrisk samsjuklighet. Inom vår mottagning finns också ett DBT-team. Vi tar emot patienter från 18 år och uppåt. Behandling består av terapeutiska interventioner både individuellt och i grupp, psykopedagogiska interventioner och läkemedelsbehandling. Vårt mål är att erbjuda kvalificerad diagnostik och behandling utifrån vetenskap och kliniskt beprövade metoder. På mottagningen arbetar vi i team med bred kompetens i form av psykolog, sjuksköterska, läkare, kurator, behandlingsassistent, arbetsterapeut, fysioterapeut, dietist, rehabiliteringskoordinator och medicinsk sekreterare.
Du kan komma till oss efter remittering från din hälsocentral eller genom att göra en egen vårdbegäran. Använd då gärna vår e-tjänst för detta. Kontakta oss via våra e-tjänster eller ring under telefontid.

Informationen uppdaterades 08:03 - 13 apr, 2024

22 feb, 2024

Ingen kontinuitet, ingen empati, du får antingen ett nej om hjälp eller så ursäktar de med gamla vanliga ”det är kö”. De lyssnar inte för fem öre på hur patienter mår och skyller på varandra när de tex missat att återkoppla , skriva ut medicin i tid och så vidare och så vidare . Det är rena cirkusen till mottagning

19 mar, 2021

På psykiatrins Affektiva mottagning, såväl A som B, har man kunnig personal med god o. stor kompetens och kunskap samt en beundransvärd portion empati och ett mycket fint bemötande av patienter. På klinikerna får du ett varmt välkomnande då du är ny och personalens fina bemötande av patienterna gör att man snabbt finner en trygghet samt får ett förtroende för personalen och vården, något som är en grundförutsättning för att lyckas bearbeta svåra händelser/upplevelser. Denna klinik är den bästa av prövade instanser i såväl Sthlm som Västmanland!

Sjukhus (BT), Affektiva sjukdomar, verksamhet, Psykiatri, vuxna