Tandläkarna Engstrand

• Fredag 07:50 - 12:15 jämna veckor
  • Lunch kl 12-13
Logo Tandläkarna Engstrand

Västerås

Välkommen till Tandläkarna Engstrand i Västerås!

På Stora Gatan 33 i centrala Västerås erbjuder vi hela familjen tandvård. Vi har en lång klinisk erfarenhet av familjetandvård där våra tandhygienister är en del av teamet. På mottagningen talar vi både svenska och engelska.

Hos oss kan vi hjälpa er med:

• Regelbundna undersökningar
  • Estetisk tandvård
  • Tandlossningssjukdom
  • Implantatbehandlingar

Vi är en Adderamottagning

Vi tillhör Praktikertjänst och är en modern Adderamottagning. Addera hjälper oss att utveckla vår verksamhet kliniskt, ledarskapsmässigt och ekonomiskt. Det gör vi genom att hela vårt tandvårdsteam löpande går på utbildningar för att göra vården ännu bättre för våra patienter.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 12 december 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarna Engstrand

Tandläkarundersökning hos Tandläkarna Engstrand i Västerås

Så går en tandläkarundersökning till Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har några hål, h...

Så går en tandläkarundersökning till

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om du har några hål, hur ditt tandkött ser ut och om det finns risk för tandlossning. Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål, kommer vi tillsammans fram till hur och när det ska åtgärdas.

Hur ofta bör man gå till tandläkaren?

Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning beror på hur stora problem du har med dina tänder. Tillsammans med oss lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga är, om man inte har några större problem, att göra en undersökning per år.

Varmt välkommen till Tandläkarna Engstrand!

Tandhygienist hos Tandläkarna Engstrand i Västerås

Vad kan tandhygienisten hjälpa mig med? Regelbundna besök hos tandhygienisten kan vara positivt då sjukdomar och andra problem kan upptäc...

Vad kan tandhygienisten hjälpa mig med?

Regelbundna besök hos tandhygienisten kan vara positivt då sjukdomar och andra problem kan upptäckas tidigt och minska risken för omfattande och kostsamma behandlingar.

Tandhygienisten kan till exempel hjälpa dig med:

• Borttagning av tandsten, beläggningar och överskott av fyllning
  • Missfärgningar
  • Putsning och polering av tänderna
  • Muntorrhet
  • Dålig andedräkt
  • Blödande tandkött

Tandhygienisten ger dig också information och råd om hur du tar hand om dina tänder på bästa sätt.

Hur ofta behöver man gå till tandhygienisten?

Om du har friska tänder kan det vid framtida besök bli aktuellt att varva undersökning hos tandläkare med undersökning hos tandhygienist. Det kommer du och din tandläkare överens om.

Välkommen att boka en tid hos någon av våra tandhygienister hos Tandläkarna Engstrand!

Karta - Stora Gatan 33, Västerås