• 010 - 888 54 07

Kopparbergsvägen 14, 3 trappor, Västerås - Visa på karta

Logo Audika Västerås

Västerås

Välkommen till Audika i Västerås!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Västerås ligger i Läkarhuset på Kopparbergsvägen 14 precis intill Västerås centrum. Parkeringsmöjligheter finns i P-huset Skrapan under läkarhuset med infart från Timmermansgatan.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Västerås erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Köper du hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars öppet köp så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Västerås

Hörseltest hos Audika Västerås

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket är kostnadsfritt och du behöver ingen remiss för att göra hörselundersökningen hos Audika i Västerås.

Hur går hörselundersökningen till?

Besöket tar cirka 60 min. En legitimerad audionom gör hörselundersökningen. Du får veta direkt hur bra du hör och om du skulle vara hjälpt av en eller två hörapparater. Du bestämmer själv om du vill gå vidare och prova ut en hörapparat eller tänka på saken. Valet är alltid ditt.

Boka en hörselundersökning genom att klicka på knappen ”Boka här” längre upp på sidan. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via telefon eller mail!

Hörapparater hos Audika Västerås

På Audika Västerås erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmede...

På Audika Västerås erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater.

Vad är en hörapparat?

En hörapparat är ett diskret hjälpmedel som förstärker ljud för att underlätta för personer med hörselnedsättning.

Det finns många olika typer av hörapparater för att kunna tillgodose olika sorters hörselnedsättningar. Vi på Audika erbjuder ett brett sortiment av hörapparater i alla prisklasser.

Prova ut hörapparat

Om du bestämmer dig för att prova ut en hörapparat rekommenderar vår audionom en modell som är lämplig för dina behov och din livssituation. Vid ditt andra besök anpassas hörapparaten efter din hörsel. Du får ta med den hem och prova i 30 dagar för att se om den passar dig. Vid ditt tredje besök utvärderar vi tillsammans hur du hör med hörapparaten och justerar inställningarna vid behov.

Väljer du att prova ut hörapparat betalar du den faktiska kostnaden för hörapparaten och en utprovningsavgift på 1000 kr.

Moderna hjälpmedel

Utvecklingen av hörapparater och andra hörselhjälpmedel har gått mycket snabbt de senaste åren. Idag finns det väldigt smarta hörapparater som exempelvis kan kopplas direkt till moderna telefoner (iPhone), tv och dörrklockor. Med den senaste tekniken minskas ansträngningen för hjärnan och du får hjälp att fokusera på de ljud du vill höra, samtidigt som störande ljud effektivt dämpas. De moderna hörapparaterna ger även en ljudbild som är så ”verklig” som möjligt.

Kontakta oss gärna om du har frågor om hörapparater!

Batterier till hörapparater hos Audika Västerås

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Västerås kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår webbshop www.hörselbutik.se. Vi erbjuder batterier till reducerade priser.

Nyhet! Nu erbjuder vi även laddningsbara batterier och batteriladdare. Fråga oss om dessa passar din modell av hörapparat!

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten när den inte används!

Hur ofta behöver man byta batteri?

Ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs av. Innan det sker hör du fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Välkommen att köpa nya batterier till hörapparater hos oss på Audika i Västerås eller på www.hörselbutik.se!

Karta - Kopparbergsvägen 14, 3 trappor, Västerås

• Fråga ställd 14:06 12 feb 2018

Hej jag har hörapparater från Avesta i Kista, Stockholm. Inköpta 2015. I förra veckan fick min hund tag i ena hörapparaten och bet sönder slangen och insatsen i örat. Kan ni hjälpa mig med detta? Vi bor i FAGERSTA nu.

Audika Västerås svarar:

Hej,
    För att kunna se vilka hörapparater det är så behöver vi ditt personnummer.
    Det bästa är om du ringer in till oss på 0200-11 14 50 så kan vi hjälpa dig med ditt ärende.
    Hälsningar
    Jannica Karlsson Kundservice AUDIKA