Enheten för psykosomatisk medicin, Region Västmanland

Om Enheten för psykosomatisk medicin, Region Västmanland

Vi är en specialistklinik med experter inom området behandling och rehabilitering för dig som har besvär med långvarig smärta och samsjuklighet i exempelvis stressrelaterad ohälsa. Vi utreder, ställer diagnos och ger tillsammans med dig som patient förslag på rehabiliteringsprogram som är individanpassade samt evidensbaserade, det vill säga att mycket gott vetenskapligt stöd finns för insatserna.

Vi har en lång erfarenhet inom området, kan uppvisa goda resultat och deltar i ett nationellt nätverk för uppföljning och utveckling av smärtvård.

Genom vårt rehabiliteringskoncept får du som har drabbats av ohälsa möjlighet till bättre självkännedom samt hjälp med att ta tillvara och utveckla din funktionsförmåga. Vi vill därmed skapa förutsättningar för ett meningsfullt liv och för att uppnå en bättre livskvalité.

Alla går inte vidare i rehabiliteringsprogram här på EPM/Smärtrehab utan ett avslut kan ske efter utredning.

Mats Rothman
Verksamhetschef

Karlsgatan 17A, Västerås - visa på karta
Du behöver remiss för besök hos oss. Remissen utfärdas vanligen av din familjeläkare eller företagshälsovården. Du ska få en tid inom vårdgarantins 90 dagar.
Medicinsk rehabilitering

02:24 - 29 mar, 2018 skrev:

Väldigt bra och trevlig personal.
Jag fick hjälp med att komma tillbaka till ett fungerande liv.