Viksäng Mödra- och barnhälsovårdspsykologer

Västerås

Vi vill främja hälsa och förebygga psykisk ohälsa genom psykologiska insatser till blivande föräldrar och till familjer med barn i åldern 0-6 år.

Vi arbetar länstäckande och besöker regelbundet vårdcentraler i länet. Vi finns också på vår psykologmottagning i Västerås.

Genom oss kan du få kontakt med en barnhälsovårdspsykolog om du:
- känner dig nedstämd och orolig under graviditet och spädbarnstid
- har svårt att glädjas åt det väntade eller nyfödda barnet
- känner stark rädsla inför förlossningen
- har haft svåra förlossningsupplevelser
- känner dig orolig eller osäker i föräldrarollen
- har bekymmer med ditt barns sömn- och matvanor
- känner oro för barnets utveckling eller beteenden
- önskar en bättre kontakt/relation med mitt barn

Vi arbetar med föräldrasamtal, kortare samtalsterapier med blivande föräldrar och föräldar samt utredning av barnets utveckling eller beteende.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 021 - 17 55 76 Växelnummer 021 - 17 30 00
Kaserngatan 12, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:30 Inga fasta telef

Du behöver ingen remiss för besök hos oss.

Psykolog